image_fullsize_1712756e-5b86-4b38-9fe6-b16041ab53cb_80f829cf-76e7-4888-bdcc-31ebf52e9867_main-full.jpg

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه پس از افزایش نسبی شب گذشته با کاهش ۳ دلاری روبرو شده ولی همچنان بالاتر از سطح ۱۲۵۰ دلاری تثبیت شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با ۳ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۲۵۴ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از ۱۲۶۳ دلار رسید که این بالاترین رقم در یک ماه اخیر به شمار می رود. قیمت طلا تاکنون بین ۱۲۵۳ تا ۱۲۵۶ دلار در نوسان بوده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد: تقویت قیمت جهانی نفت تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته است ولی افزایش ارزش دلار بار دیگر مانع از رشد چشمگیر قیمت این فلز گرانبها شده است

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت جهانی نفت تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته و اگر روند صعودی قیمت نفت متوقف شود، این مساله می تواند تاثیر منفی بر بازار طلا داشته باشد.

گمانه زنی های مربوط به توافق روسیه و عربستان سعودی برای فریز کردن تولید نفت در آستانه نشست مهم ۱۷ آوریل در دوحه قطر موجب شد تا قیمت نفت شب گذشته با رشد ۴ درصدی روبرو شود.

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی را کاهش داده است. صندوق بین المللی هشدار داده است که افت رشد اقتصادی جهان می تواند موجب تشدید بی ثباتی مالی و اقتصادی شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۱۲ درصد افزایش به بیش از ۹۴.۱۶ واحد رسیده است. آمارهای جدید اقتصادی منتشر شده نشان می دهد که تراز تجاری چین در ماه مارس به بیش از ۲۹.۹ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه فوریه به بیش از ۳۲.۶ میلیارد دلار رسیده بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و اروپا و گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده قرار خواهد داشت.

افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. قیمت طلا در ۳ ماه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد در سی سال اخیر بوده است.

 

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها