• ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 28212
نفت

قیمت‌های پایین نفت و تداوم مشکلات مالی در صنعت شیل آمریکا، موانعی را برای شرکتهای حفاری ایجاد کرده و به نظر می‌رسد رشد عرضه بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها شود.

به گزارش «کالاخبر» ، آماری که جمعه گذشته از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد تولید نفت آمریکا در ژوئن به ۱۲.۰۸۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده که در مقایسه با ماه مه ۳۳ هزار بشکه در روز کمتر بوده است اگرچه این میزان کاهش چندان چشمگیر نیست با این حال کاهش تولید را نشان می‌دهد.

در ماه‌های قبل فعالیت تعمیراتی در میادین نفتی فراساحلی علت عمده کاهش تولید را تشکیل می‌داد اما آمار کلی برای تمام آمریکا ناامیدکننده به نظر می‌رسد. پیش از این کاهش  موقتی تولید فراساحلی، ادامه رشد تولید در منطقه پرمیان را پنهان می‌کرد اما این بار نمی‌توان تعمیرات فراساحلی را عامل کاهش تولید شمرد.

کاهش تولید در اوکلاهاما که ۵۸ هزار بشکه در روز بود در مقایسه با سایر مناطق چشمگیرتر بود. شرکتها اعلام کرده‌اند که از مناطق شیل اوکلاهاما به دلیل هزینه‌های تولید بالاتر از حد انتظار و حجم تولید کمتر از حد انتظار، فاصله می‌گیرند. جدیدترین آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از آن است که سرمایه گذاری کمتر در اوکلاهاما ممکن است تولید این منطقه را پایین ببرد.

تولید آلاسکا نیز ۱۹ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد که در پی تصمیم اخیر شرکت BP برای فروش داراییهای خود در این ایالت بود. آلاسکا هزینه‌های سر به سر بالاتر نسبت به شیل آمریکا در مناطقی مانند پرمیان دارد. تولید نفت در آلاسکا در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد و بنابراین این آمار با روند نزولی این منطقه همخوانی دارند.

نیومکزیکو به دلیل سهم منطقه پرمیان، یکی از بزرگترین منابع رشد تولید نفت آمریکا بوده است اما تولید در نیومکزیکو در ژوئن ۱۴ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد. تولید در تگزاس ۱۳ هزار بشکه در روز رشد کرد اما آمار رشد تولید این منطقه سال گذشته پنج تا شش برابر این میزان بود.

در حقیقت در گزارش بهره وری حفاری که پیش از این از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، پیش‌بینی شده بود که تولید منطقه پرمیان در ژوئن ۵۶ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد. آمریکا اخیر نشان داد که این پیش بینی بیش از حد خوش بینانه بوده است.کلرادو نیز شاهد رشد تولیدش بود و تولید نفت این ایالت ۱۹ هزار بشکه در روز رشد کرد که به بهبود تولید با وجود ابهامات پیرامون مقررات جدید حفاری اشاره داشت.

این آمار ماهانه نشان دهنده روند رشد مایوس کننده تولید نفت آمریکا است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده که میانگین تولید نفت این کشور امسال ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز خواهد بود که بیش از حد خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. میانگین تولید نفت آمریکا در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۹۵ میلیون بشکه در روز بالغ شده است بنابراین برای رسیدن به میانگین پیش بینی شده، رشد تولید نفت آمریکا باید شتاب بیشتری پیدا کند. به نظر می‌رسد این آژانس به زودی ناچار شود در برآورد رشد تولید سالانه خود تجدیدنظر کند.

در گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز برآورد شده که بسیار بالاتر از آمار ژوئن است اما آمار هفتگی خام بوده و تحت بازنگری قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در گزارش هفتگی در ژوئن تولید ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز برآورد شده بود اما آمار ماهانه که منتشر شد و دقیق‌تر بود نشان داد که تولید در واقع ۱۲.۰۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

نکته مهم این است که صنعت نفت آمریکا دچار کندی رشد شده است. اکثر پیش‌بینی‌کنندگان رشد انفجاری تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را پیش بینی کرده بودند اما تولید این کشور در ژوئن تنها حدود ۸۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید در اواخر سال ۲۰۱۸ بوده است. به عبارت دیگر رشد تولید امسال کاملا آهسته شده است.

فشار مالی جدی است و شرکتهای حفاری را به تعدیل هزینه‌ها وادار کرده است. شمار دکلهای نفتی در آخرین هفته اوت ۱۲ حلقه کاهش پیدا کرد و ورشکستگی‌ها افزایش پیدا کرده است. طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ۲۶ شرکت نفت و گاز آمریکایی امسال اعلام ورشکستگی کرده‌اند که نزدیک به رکورد کل سال ۲۰۱۸ است و انتظار می‌رود ورشکستگی‌های بیشتری در راه باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بدتر از همه سونامی بدهی است که موعد پرداخت آنها امسال سرمی‌رسد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، موعد پرداخت حدود ۹ میلیارد دلار بدهی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ سرخواهد رسید در حالی که موعد پرداخت ۱۳۷ میلیارد دلار بدهی بین سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بخش اعظمی از این بدهی در نتیجه فروپاشی چند سال پیش بازار نفت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها