IMG11415139.jpg

امسال باید رونق بیشتری در بورس های کالا و انرژی دیده شود؛ زیرا دولت بنا ندارد کالایی از بورس های کالایی کشور خارج شود و در واقع دولت اراده جدی برای رشد بازار سرمایه دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به گفته معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تعمیق بازار بدهی و افزایش توان تامین مالی مهم ترین اهداف بازار سرمایه در سال ۹۵ خواهد بود.

براساس این گزارش، در مراسم دیدار نوروزی مدیران بازار سرمایه، شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مهم ترین نیازهای بازار سرمایه،  حذف یا کوتاه سازی روند اخذ مجوز است که البته این کار از سال ۹۴ آغاز شده است. از سوی دیگر تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید، تاثیرات مناسبی در بازار داشته است.

وی افزود: هم اکنون ریسک های عملیاتی و تجاری در بازار سرمایه بسیار پایین ارزیابی می شود. البته ایجاد بازار بدهی نیز  یکی از ضروریات بازار سرمایه است که از سال ۹۴ آغاز شد و توسعه آن در سال ۹۵ ضروری است. در حال حاضر حجم بازار بدهی کشور، کوچک است و بازار سرمایه می تواند در افزایش سهم بازار این اوراق به بانک مرکزی کمک کند.

محمدی بیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های دولت در سال ۹۵، افزایش میزان تامین مالی  از طریق بازار سرمایه است. بازار سرمایه هم اکنون توان مناسبی برای تامین مالی بنگاه های بزرگ دارد و در حال برنامه ریزی برای رسیدن به توان تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: تقویت و اصلاح زیرساخت های مالی بازار سرمایه از اقدامات مهم اقتصادی سال جاری خواهد بود و امید می رود که با همکاری مناسب سازمان بورس و بانک مرکزی، شاهد قدرت گرفتن بازار سرمایه باشیم. همچنین امسال باید رونق بیشتری در بورس های کالا و انرژی دیده شود؛ زیرا دولت بنا ندارد که کالایی از بورس های کالایی کشور خارج شود و در واقع دولت اراده جدی برای رشد بازار سرمایه دارد.

وی در ادامه این برنامه گفت: در سال ٩٥ تامین مالی اقتصاد دانش بنیان از طریق بازار سرمایه، با تقویت بازار دارایی فکری فرابورس ایران افزایش پیدا می کند. البته ثبات بازار سرمایه با تقویت و توسعه صندوق های فعال در بازار امکان پذیر است به شرط آن که نقش بازار گردان ها در بازار سرمایه پر رنگ تر شود.

محمدی همچنین در خصوص برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توجه کافی به بازار سرمایه مبذول شده و بخش هایی که نیاز به مجوز داشته، به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. امیدواریم که با اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفایی و رشد بازار سرمایه باشیم.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها