1428442611614.jpg

بهای هر اونس طلا امروز (جمعه) بخشی از افزایش چشمگیر شب گذشته خود را از دست داده، ولی همچنان در حال ثبت بهترین عملکرد قیمتی در ۵ هفته اخیر قرار دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به دنبال انتشار متن مذاکرات نشست ماه مارس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر رویکرد محتاطانه این بانک برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده، تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا افزایش یافته و این مساله موجب کاهش نسبی ارزش دلار شده است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز جمعه با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح در ۳ هفته اخیر رسیده است. ارزش ین ژاپن در برابر دلار نیز به بالاترین سطح در ۱۷ ماه اخیر رسیده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۳۷ دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته تحت تاثیر رشد تقاضا با افزایش ۱.۵ درصدی روبرو شد.

بهای طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از ۱۲۴۳ دلار رسید. قیمت این فلز زرد در هفته جاری تاکنون بیش از ۱.۲ درصد رشد داشته که این بهترین عملکرد قیمت طلا از هفته منتهی به ۴ مارس به شمار می رود.

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا تاکید کردند: روشن شدن بخشی از سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است. کاهش شاخص سهام آمریکا و سایر بازارهای بین المللی نیز تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

شاخص سهام بانکهای بزرگ اروپا و آمریکا با کاهش چشمگیری روبرو شده است. رویکرد محتاطانه فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده موجب شده است تا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شود.

به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب رشد تقاضا برای طلا شود. طلا در سه ماه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد این فلز گرانبها در ۳۰ سال گذشته بوده است.

سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده منتظر اظهارات مهم مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بهره خواهند بود. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهم و تاثیر گذاری بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها