nerkhbox_album_99.JPG

بررسی روند قیمت های سرب و روی در بازار جهانی نشان می دهد این دو فلز همچون مس با دست اندازهای زیادی در مسیر قیمتی خود روبه رو هستند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  حتی باوجود چشم اندازهای بعضا مثبت درمورد آینده بازار مس و پیش بینی بازگشت قیمت های فلز سرخ، بسیاری از کارشناسان روند قیمتی سرب و روی را همچنان کاهشی می دانند.

سرب و روی نظیر سایر فلزات اساسی صعودی را در هفته نخست آوریل به ثبت رساندند و میانگین قیمتی آنها مثبت شد، اما با ادامه روند رو به نزول اقتصاد چین و کاهش نرخ ارز این کشور، افت قیمت این دو فلز برای دومین بار در یک ماه اخیر شدت گرفت.

ناگفته نماند انتشار اطلاعاتی درخصوص عملکرد تولید کارخانه های چین که حاکی از کاهش شاخص بوده نگرانی کارشناسان را نسبت به وخامت شرایط در چین بیشتر کرده و اطمینان به بازارها را از بین برده است.

کاهش قیمت ها بگونه ای بود که در اولین روز از هفته گذشته بهای روی به ۱۸۵۵ دلار سنت و سرب به ۱۷۵۵ دلار در هر تن رسید که قیمت ها در هفته جاری نسبت به ابتدای هفته گذشته حدود ۲ درصد افت را تجربه کرده اند هم اکنون نیز این دو فلز در بازارهای جهانی به ترتیب با قیمت های یک هزار ۱۸۰۱ و ۱۶۹۸ دلار در هر تن به فروش می رسد.

البته بخشی از این کاهش نرخ را می توان به مشکلات موجود در اقتصاد چین نسبت داد؛ چراکه به دلیل خروج تجار چینی از بازار، خرید کاهش یافته و با افت تقاضا باید شاهد کاهش بیشتر نرخ ها نیز بود.

بعد از افت یک ماهه بازارهای جهانی و اصلاح برخی از این روند کاهشی، به نظر می رسد قیمت های جهانی مس، سرب و روی همچنان روند نزولی باشد چراکه براساس پیش بینی ها، احتمال ریزش های جدی در شاخص بورس های عمده دنیا تقویت شده است.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها