غنا

بورس کالای غنا (GCX) به تازگی برای حمایت از کشاورزان و رشد تولید، میزبان عرضه دانه سویا بوده است که به گفته مدیرعامل بورس کالای غنا استقبال کشاورزان برای عرضه این محصول و سپردن سویا به انبارهای تحت کلید این بورس روبه افزایش است. کالاخبر در سری گزارش هایی که در بخش «بورس های کالایی جهان» درج می شود، سعی دارد آخرین تحولات و رویدادهای بورس های کالایی بزرگ و کوچک دنیا را مورد بررسی قرار دهد.  

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، قدیر الفاح مدیرعامل بورس کالای غنا در مراسم آغاز عرضه دانه سویا در این بازار اعلام کرد که معامله این کالا در بورس کالا به بهبود زنجیره ارزش و حمایت از کشاورزان و رشد تولید سویا منجر خواهد شد.

او افزود: «انتظار می‌رود با عرضه محصول دانه سویا در بورس کالا، همه کسانی که درگیر زنجیره ارزش هستند، به ویژه کشاورزان و تولیدکنندگان محصول نهایی از آن سود ببرند. بدون شک وقتی همه از وجود فرصت‌های فراوان در بورس کالا آگاه شوند، کشاورزان بیشتری به کاشت سویا روی خواهند آورد. همچنین انتظار می‌رود، منافع ناشی از عرضه دانه سویا در بورس کالا، کشاورزان را قادر سازد تا محصول باکیفیت‌تری برای بازار تولید کنند و با ارائه تضمین به خریداران در مورد وجود محصول کافی، قدرت چانه‌زنی خود بر سر قیمت را افزایش دهند.»

مدیرعامل بورس کالای غنا در ادامه تاکید کرد: «اینکه بورس کالای غنا به عنوان پلتفرمی برای معامله دانه سویا عمل می‌کند، به آن معناست که ما دارای یک سیستم رسمی برای بازاریابی، درجه‌بندی و استانداردسازی محصول هستیم. در این شرایط، خریدار و فروشنده هر دو سود می‌برند.»

الفاح همچنین گفت که بورس کالای غنا در راستای منافع کشاورزان با ۹ بانک تجاری این کشور موافقت‌نامه‌هایی را امضا کرده است. این موافقت‌نامه‌ها به کشاورزانی که محصول خود را از طریق بورس کالا عرضه می‌کنند، امکان می‌دهد تا از وام‌های کوتاه‌مدت و کم‌بهره این بانک‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل بورس کالای غنا افزود: «بورس کالای غنا برای بهبود زنجیره ارزش کالاهای این کشور، با همکاری شرکای خود، مطالعات گسترده‌ای در زمینه مدیریت پس از برداشت محصول، کنترل کیفیت، بازاریابی و تولید انجام داده است.»

بورس کالای غنا برای افزایش کارایی سیستم معاملات خود، تعداد زیادی انبار استراتژیک در سراسر این کشور تحت کلید گرفته است. همچنین از کشاورزان نیز خواسته شده تا با پیوستن به پلتفرم معاملاتی بورس کالا، از امکانات انبارهای کالا (همچون خشک‌کن، پاک کردن و توزین) که به بهبود کیفیت و نیز بازاریابی محصول‌شان کمک می‌کند، بهره‌مند شوند.

غنا به طور میانگین سالانه حدود ۳۰ هزار تن دانه سویا تولید می‌کند. بنایراین، پیوستن کشاورزان سویاکار به بورس کالای این کشور، قدرت آنها در بازارهای جهانی را نیز افزایش خواهد داد.

بورس کالای غنا به عنوان نخستین بورس کالای منطقه غرب آفریقا، کار خود را از نوامبر ۲۰۱۸ برای عرضه و خرید و فروش محصولات کشاورزی آغاز کرد و در مسیر پذیرش محصولات جدید و حمایت از کشاورزان و تولید قدم برمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها