cgfht.PNG

قیمت جهانی طلا امروز (سه شنبه) در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که در ۳ روز گذشته با کاهش مواجه شده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که ۲ مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا از احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا خبر داده اند، ارزش دلار امروز با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا بوده است.

بر اساس این گزارش دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در مسیر افزایش نرخ بهره در نشست آوریل قرار دارد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب شده است تا ارزش دلار آمریکا تا حدی افزایش یابد. ارزش دلار پیش از این به پایین ترین سطح در ۵ ماه گذشته رسیده بود.

تقویت ارزش دلار فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد می کند. دانیل هاینس تحلیلگر ارشد بانک ای ان زد استرالیا تاکید کرد: به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه به کمتر از ۱۲۴۰ دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا در ۳ روز گذشته بوده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که میزان فروش مسکن در بازار آمریکا طی ماه فوریه به شدت کاهش یافته است. این مساله به نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی آمریکا و جهان دامن زده است.

چین طی ماه فوریه حدود ۱۸۰ هزار کیلوگرم نقره وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد کاهش داشته است. واردات نقره چین طی ماه ژانویه با افزایش روبرو شده بود. واردات نقره چین در دو ماه نخست امسال با رشد ۲۴ درصدی روبرو شده و به بیش از ۵۰۹ هزار کیلوگرم رسیده است.

بر این اساس به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

نوسانات ارزش دلار و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها