سنگ آهن

پس از آن که قیمت سنگ آهن وارداتی در چین به بالای ۱۰۰ دلار رسید، تحلیلگران پیش بینی های خود را برای قیمت سنگ آهن بالا برده اند که در ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران ،نگرانی از محدودیت عرضه برزیل علت اصلی افزایش برآوردهاست. اغلب تحلیلگران انتظار دارند قیمت سنگ آهن در مجموع سال ۲۰۱۹ به میانگین ۸۲ تا ۹۲ دلار هر تن سی اف آر برسد. آخرین قیمت خلوص ۶۲ درصد نیز حدود ۱۰۳ دلا ر هر تن سی اف آر چین شنیده شده است.

امسال برآورد موسسه آر بی سی کانادا تا ۲۴ درصد نسبت به پیش بینی های قبلی افزایش داشته و ۸۲ دلار شده است. به نظر کارشناسان امسال بازار سنگ آهن از نظر عرضه در اوج محدودیت ها خواهد بود. برآورد گلدمن ساکس نیز ۱۲درصد بالا رفته و ۹۱ دلار هر تن سی اف آر شده است. نشنال بانک استرالیا نیز برآورد خود را ۵ درصد بالا برده و ۸۶ دلار هر تن سی اف آر اعلام کرده است.

هنوز نگرانی ها و ابهاماتی در مورد وضعیت عرضه سنگ آهن برزیل مطرح است و شرکت واله اظهار داشته که نیمی از تولید معوقه در خلال یک سال به زنجیره تولید باز می گردد  ولی بخشی دیگر ۲ تا ۳ سالی آفلاین باقی خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها