6206815333.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش همراه شده ولی در هفته ای که گذشت افزایش ۰.۴ درصدی را ثبت کرده و به مرز ۱۲۵۶ دلاری رسیده است.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز این هفته ۸۷۷ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۶۸۲ نفر معادل ۷۸ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

همچنین ۱۱۸ نفر معادل ۱۳ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا طی هفته آینده با کاهش همراه می شود و ۷۷ نفر معادل ۹ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا طی روزهای آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.

البته کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی این هفته شک و تردید زیادی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته اند و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی کمتر از ۵۰ درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

از ۳۴ کارشناس ارشد اقتصادی ۱۵ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۷ نفر معادل ۴۷ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

از طرفی ۵ نفر معادل ۳۳ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۳ نفر معادل ۲۰ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت و روند صعودی را ادامه می دهد. البته تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش ۲ بار نرخ بهره در سال ۲۰۱۶ میلادی ابهامات زیادی را به وجود آورده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا در روزهای آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

کاهش ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهم دیگری در افزایش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده به شمار می رود. البته از سوی دیگر تحلیلگرانی که به کاهش قیمت طلا رای داده اند، معتقدند که تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا با کاهش روبرو شده است.

سرمایه گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا خواهند بود تا در فرصت مناسب اقدام به خرید کنند.

 

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها