2.jpg

مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان راس ساعت ۱۰ از طریق بورس کالای ایران منتشر شد که با ثبت تقاضای ۹ برابری حجم عرضه، کل این اوراق به محض بازگشایی معاملات و ظرف یک ثانیه به فروش رفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه دوره پیش گشایش انتشار اوراق سلف موازی اوره آغاز شد که این دوره به منظور ثبت سفارش کارگزاران بود که در همان ابتدا تقاضای چندبرابری حجم عرضه بر سامانه معاملات نقش بست؛ به این ترتیب راس ساعت ۱۰ و به محض بازگشایی معاملات، کل اوراق مورد معامله قرار گرفت.

براساس این گزارش، مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به روش «عرضه کسترده با قیمت ثبات» تا سقف ۱۹۹هزار و یک تن و با قیمت ۷ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۶۷۰ریال به ازای هر تن با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس کالا عرضه شد.

گفتنی است مرحله دوم این اوراق نیز به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در اوایل سال آینده منتشر می شود.

این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است که هدف از این عرضه تامین منابع مالی لازم جهت تکمیل پروژه سه فاز شرکت پتروشیمی پردیس بود.

اوراق سلف موازی استاندارد سود بين دوره ای ندارد و در پايان دوره یکساله خريدار می تواند نسبت به تحويل فيزيكی يا تسويه نقدی با توجه به قيمت دارايی پايه در سررسيد و بر اساس قيمت اعمال اختيار فروش تبعی يا اختيار خريد تبعی اقدام كند.

سود روز شمار این اوراق ۲۲ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد ۲۳ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده و البته این سود می‌تواند تا سقف ۲۴درصد هم افزایش یابد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها