32940-874238fff.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این نظرسنجی حاکی است که بیشتر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

قیمت طلا پس از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا با افزایش نسبی روبرو شد و نزدیک به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده است.

این هفته ۱۰۸۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کرده اند که ۸۲۹ نفر معادل ۷۷ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

۱۷۵ نفر معادل ۱۶ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و ۸۱ نفر معادل ۷ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در کوتاه مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

اکثر تحلیلگران اقتصادی نیز در این نظرسنجی اعلام کردند قیمت طلا با افزایش بیشتری مواجه خواهد شد. ۱۱ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند که از این تعداد ۷ نفر معادل ۶۴ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

۲ کارشناس اقتصادی معادل ۱۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۲ نفر معادل ۱۸ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا طی هفته آینده تغییر نخواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا احتمالا طی روزهای آینده تحت تاثیر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه پایان خواهد یافت.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست آتی نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو به خاطر نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره، تغییرات زیادی خواهد داشت.

گروهی از تحلیلگران بازار طلا نیز بر این باورند که کاهش ارزش دلار در برابر یورو پس از اعلام تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا و اظهارات ماریو دراگی نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه می دهد.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی با توجه به کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، بار دیگر به طلا تمایل پیدا کرده اند.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها