BN-GQ279_cbgold_J_20150126205608.jpg

 قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه از بالاترین سطح خود در ۱۳ماه گذشته عقب نشینی کرد که به اعتقاد تحلیلگران تحقق سه رویداد یعنی تقویت ارزش دلار، رشد شاخص سهام در بازارهای های بین المللی و قیمت نفت از دلایل اصلی افت بهای اونس به شمار می روند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت ارزش دلار، رشد شاخص سهام در بازارهای های بین المللی و قیمت نفت بار دیگر موجب شده است تا سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در این بازارها اقدام کنند و تقاضا برای طلا با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۵۰ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۰.۹ درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات شب گذشته به ۱۵.۶۰ دلار رسیده و با کاهش ۰.۶ درصدی در هفته گذشته مواجه شده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری «لیبراتاس ولس منجمنت» تاکید کردند که افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی مهمترین عامل افت نسبی قیمت طلا بوده است. شاخص سهام داوجونز آمریکا با رشد ۱.۲۸ درصدی روبرو شده است. این برای چهارمین هفته متوالی است که این شاخص با افزایش همراه شده است.

قیمت طلا روز پنج شنبه نیز پس از برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و اظهارات «ماریو دراگی» رئیس این بانک با نوسانات زیادی روبرو شده بود.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آوا ترید، اظهارات ماریو دراگی و سیاست های انبساطی پولی بانک مرکزی اروپا می تواند به شرایط اقتصادی منطقه یورو کمک کند.

از سویی بانک مرکزی اروپا در شرایطی نرخ بهره را کاهش داده که بانک های مرکزی ژاپن و انگلیس قرار است در هفته آینده وضعیت نرخ بهره وسیاست های پولی خود را اعلام کنند. ماریو دراگی گفته است که بانک مرکزی اروپا در شرایط کنونی تصمیمی برای کاهش بیشتر نرخ بهره ندارد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در هفته آینده تا حد زیادی تحت تاثیر نشست دو روزه فدرال رزروآمریکا قرار خواهد داشت. موسسه آوا ترید بر این باور است که فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بار دیگرنرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود. در این بین انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز در هفته آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و نرخ ارز داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها