نفت

سواحل خلیج آمریکا، میزبان کمترین میزان نفت خام در حدود ۳ دهه اخیر بودند که در این میان، کاهش واردات از عراق بیشترین تاثیر را بر این روند به جای گذاشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، تنها چند هفته پس از آتش‌سوزی در پایانه‌های اینترکانتیننتال و نشت مواد شیمیایی، سواحل خلیج آمریکا میزبان کمترین میزان نفت خام در حدود ۳ دهه اخیر بودند که در این میان، کاهش واردات از عراق، بیشترین تأثیر را در این روند به جای گذاشته است.

طبق داده‌های هفتگی دولتی، در هفته گذشته ساحل خلیج آمریکا تنها میزبان واردات ۱.۴ میلیون بشکه نفت خام در روز بوده و در این میان، واردات نفت از عراق به ۵۰۰۰ بشکه در روز سقوط کرده است.

با سقوط واردات نفت از عراق، برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ میلادی تا کنون، صادرات نفت از مجموع ۶ تولیدکننده برتر اوپک به سمت آمریکا، به کمتر از ۱ میلیون بشکه در روز رسید.

با آتش‌سوزی پایانه اینترکانتیننتال و انبارهای ذخایر مواد شیمیایی در اواسط ماه مارچ، محدودیت‌هایی برای کشتیرانی در بخش‌هایی از کانال کشتیرانی هیوستون به وجود آمد. این کانال یک شاهراه حیاتی برای صنعت سوخت آمریکا است. ۲ هفته پیش هم این کانال به علت طوفان شدید بسته شده بود و که روز بعد، برای ترافیک عبوری باز شد، اما با محدودیت‌هایی برای عبور و مرور کشتی‌ها همراه بود.

اوپک و شرکای آن در شرایطی به توافق کاهش تولیدات خود ادامه می‌دهند که در این میان عربستان سعودی آمریکا را هدف بیشترین کاهش صادرات خود قرار داده است و حتی در ماه ژانویه، به شرکت موتیوای آرامکو که در آمریکا فعالیت می‌کند، هیچ نفتی ارسال نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها