دژپسند

وزیر اقتصاد در گردهمایی معاونان و مدیران وزارت اقتصاد برای تبیین برنامه‌ها و مأموریت‌های سال ۹۸ گفت: باید با دوراندیشی و تدبیر تلاش کنیم سختی‌ها به حداقل کاهش یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، فرهاد دژپسند با بیان اینکه بانک‌ها باید برنامه عملیاتی قوی برای ایفای نقش به‌منظور رونق تولید داشته باشند و با حرکت جهشی ایفای نقش کنند، ادامه داد: بانک‌ها باید راه‌های تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را شناسایی و با وصول مطالبات معوق درباره اعطای تسهیلات اقدام کنند. بانک‌ها باید کمک کنند تا طرح‌هایی که پیشرفت بالای ۷۵ درصد دارند در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسند.

وی درباره بازار سرمایه نیز با بیان اینکه باید سهم بورس در تأمین مالی اقتصاد از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد برسد، افزود:بازار سرمایه باید با یک برنامه عملیاتی و جامع، جای نظام بانکی را در تأمین مالی بگیرد و افزایش حجم نقدینگی فرصت خوبی است تا با طرح‌های جدید بتوان این سرمایه‌ها را در جهت رونق تولید هدایت کرد.

وزیراقتصاد اضافه کرد: در حوزه بیمه نیز باید با تعریف بیمه‌های جدید کاری کنیم که فعالان اقتصادی نگران تحریم و خطرهای برون‌زا نباشند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، استفاده از دارایی‌های راکد دولت را راه دیگر مقابله با تهدیدات برشمرد و گفت: در سال ۹۸ حداقل باید از ۱۵ درصد دارایی‌های راکد شناسایی شده در اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وی به ضرورت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و انتقال دانش فنی اشاره کرد و ادامه داد: مناطق آزاد نیز باید با کارکرد اصلی خود در جهت رفع محدودیت‌ها قدم بردارند.

دژپسند، بهبود فضای کسب و کار را ضروری دانست و گفت: گمرکات باید به‌طور جدی مانع رسوب کالا در گمرک شوند و اجازه داده نشود تا عده‌ای برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر کالاهای خود به ویژه مواد اولیه مورد نیاز تولید را ترخیص نکنند. ما نیازمند جهاد مدیریت هزینه در همه دستگاه‌های تولیدی هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ممکن است امسال درآمدهای نفتی کاهش یابد، گفت: این منابع باید با درآمدهایی مثل مالیات جایگزین شوند با این حال در این مسیر نباید به تولید آسیبی برسد.

دژپسند افزود: میزان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای سال گذشته ۱۱۲ هزار میلیارد تومان بود که ۱۰۹ هزار میلیارد تومان آن محقق شد که میزان قابل قبولی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها