IMG_1300.JPG

طراحی و تنوع بخشی ابزارهای تأمین مالی از ضرورت های بازار سرمایه است که بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، سازوکار و بستر مناسبی برای فعالان صنعت و سرمایه گذاران فراهم کرده است که این رویداد در رونق اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  مدیرعامل تامین سرمایه امین امروز در مراسم انتشار اوراق سلف موازی تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدی با مشکل تامین مالی و تامین سرمایه در گردش مواجه هستند که به طور حتم با فرهنگ سازی ابزارهای تامین مالی همچون اوراق سلف، شرکت های زیادی برای تامین مالی به بورس کالا مراجعه خواهند کرد.

دکتر علی سنگینیان افزود: طراحی و تنوع بخشی ابزارهای تأمین مالی از ضرورت های بازار سرمایه است که بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، سازوکار و بستر مناسبی برای فعالان صنعت و سرمایه گذاران فراهم کرده است که این رویداد در رونق اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: اوراق سلف موازی استاندارد، ابزاری نوین و در نتیجه نگاه توسعه ای مسوولان بازار سرمایه به شیوه تامین مالی شرکت هاست، اما موضوعی که وجود دارد پیچیدگی فرآیند تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و نیز عدم آشنایی مدیران مالی شرکت ها با اینگونه ابزارهاست.

سنگینیان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و پیش بینی هایی که درباره روند قیمت ها در چند سال آینده وجود دارد، نمی توانیم به اعتبار دهی بانک ها و هزینه کردن دولت حساب باز کنیم و از این رو طبیعتا باید روی بازار سرمایه تحرکات بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: معتقدم با فرهنگ سازی مناسب از سوی مجموعه بازار سرمایه و همچنین سهولت در روند تامین مالی ها، شرکت های زیادی مسیر تامین مالی از بازار سرمایه را به سیستم بانکی ترجیح می دهند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین تصریح کرد: البته به طور حتم باید تضامین کافی در روند تامین مالی ها اخذ شود اما می توان پروسه تامین مالی از بازار سرمایه را مانند اوراق سلف موازی ساده تعریف کرد تا شاهد استقبال شرکت ها برای تامین مالی از بازار سرمایه باشیم.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها