04_AH_Parvan 500-ab.jpg

ماه اخیر قیمت ورق سرد وارداتی در شرق آسیا صعودی بوده است. برخی معتقدند قیمت های چین بالاتر نمی رود چون در سال جاری رشد قیمت های زیادی داشته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، ورق سرد چین ۳۶۰ تا ۳۷۰ دلار در هر تن فوب معادل ۳۷۰ تا ۳۸۵ دلار در هر تن سی اف آر است، این در حالی است که اواخر ژانویه ۳۵۰ دلار هر تن فوب بود؛ در دسامبر نیز تا ۳۱۰ دلار در هر تن فوب رسیده است.

گفتنی است، ویتنامی ها دست از خرید ورق سرد برداشته اند چون از ژانویه قیمت آن تا ۵۰ دلار در این کشور بالا رفته است؛ از سوی دیگر، تعرفه های آنتی دامپینگ و بررسی های اخیر اتحادیه اروپا کار چینی ها را در بازار این حوزه دشوار کرده است.

شایان ذکر است، در حالی که قیمت ورق گرم در بازار واردات آسیا صعودی شده، چینی ها حاضر نیستند ارزان بفروشند. ورق گرم چین ۲۹۵ تا ۳۰۰ دلار در هر تن فوب است که پنج دلار نسبت به هفته قبل رشد داشته است.

ویتنام نیز با قیمت ۳۱۰ دلار در هر تن سی اف آر از چین ورق گرم خریده که برای حمل آوریل است. برخی از عرضه کننده های چینی با قیمت ۳۱۰ دلار در هر تن فوب نیز پیشنهاد می دهند؛ البته در تناژ بالا قیمت ۳۰۰ دلار بیشتر نیست. انتظار می رود روزهای آتی قیمت های صادراتی ورق چین باز هم بالا برود چون تقاضا در بازار داخلی مطلوب است.

 

منبع: ایفنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها