532566301110717.jpg

بر اساس اعلام وزارت تجارت آمریکا، تولیدکنندگان در چین و ۶ کشور دیگر که فولاد را با قیمت ناعادلانه‌ای به آمریکا می‌فروشند،با مالیاتی ۲۶۶درصدی مواجه خواهند شد.

‌ به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  دولت آمریکا روی واردات از چین تعرفه ۲۶۶ درصدی اعمال می‌کند و این در حالی است که اجناس وارداتی از برزیل،‌ هند، کره‌جنوبی، روسیه،‌ ژاپن و بریتانیا نیز دچار عوارض خواهند شد. محموله‌های دریایی از برزیل با جریمه ۳۹ درصدی و تولیدکنندگان کره‌جنوبی نیز با مالیات ۶.۹ درصدی مواجه خواهند شد.

از ماه دسامبر تا کنون این دومین باری است که دولت آمریکا تولیدکنندگان فولاد خارجی (شامل کارخانه‌های فولاد چین) را جریمه می‌کند. این موضوع به شرکت‌های فولاد داخلی برای تولید رقابتی کمک خواهد کرد.

تولیدکنندگان آمریکایی، فولادسازان خارجی را به دلیل دامپینگ و یارانه‌ای ارائه کردن چهار گونه از محصولات فولادی مورد اتهام قرار داده‌اند. در ماه دسامبر، دولت دریافت که چین، هند،‌ ایتالیا و کره‌جنوبی فولاد ضد زنگ را در آمریکا انبار می‌کنند و برای مقابله با آن مالیات ۲۵۶ درصدی روی واردات چینی وضع کرد. عوارض دیگر نیز در محدود ۳ تا ۹ درصدی بوده است.

کایتلین وبر، تحلیلگر سرویس خبری بلومبرگ در این خصوص اعلام کرد: «این عوارض هنوز تولیدکنندگان داخلی را راضی نکرده است. نرخ دامپینگ برای کره‌جنوبی (دومین منبع بزرگ چنین محصولاتی)‌ بسیار پایین‌تر از اتهام صنعت آمریکا بوده است. جدا از نرخ‌ها بازدارنده اعمال شده برای چین، مابقی نرخ‌های دامپینگ اعمال شده مناسب نبوده است.»

قانون‌گذاران سابق بر این دریافته‌ بودند که فولاد ضد زنگ، نورد سرد و نورد گرم وارداتی از سوی چین و دیگر شرکای تجاری این کشور به صورت غیرقانونی شامل یارانه شده اند. بر اساس اطلاعات دفتر آمار آمریکا، واردات نورد سرد در سال ۲۰۱۵، با افتی ۹.۴ درصدی به ۲.۴۳ میلیون تن رسیده است.

                                                              

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها