F-26.JPG

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، با توجه به رشد اندک قیمت نفت و محصولات پلیمری در بازارهای جهانی و همچنین کاهش حجم خریدها طی دو هفته اخیر، اکثر بازیگران بازار پتروشیمی نسبت به خرید راغب شده و به مبادلات در هفته جاری ورود کرده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز پس از دو هفته آرامش در معاملات محصولات پلیمری، فعالان بازار حجم خریدهای خود را افزایش دادند. براساس آمار معاملات، تا ساعت ۱۶ امروز حجم معاملات محصولات پلیمری در بورس کالا به ۴۴ هزار و ۱۰ تن رسید که این رقم با احتساب معاملات در سیستم مچینگ احتمالا افزایش خواهد یافت. نگاهی به جزییات معاملات نشان می دهد، پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتروشیمیEX۳ امیرکبیر که به میزان ۳ هزارتن عرضه شده بود، ۷۷ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۷۸ تومان بود و با قیمت ۴ هزار و ۴۵ تومان توسط معامله گران خریداری شد.

پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر هم امروز به میزان ۵۵۰۰ تن عرضه و ۶۵۱۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۷۸ تومان و میانگین قیمت خرید آن ۳ هزار و ۷۱۵ تومان رقم خورد.

در این روز پی وی سی ها نیز با افزایش تقاضایی چشمگیر روبه رو بودند؛ به گفته کارشناسان، افزایش حجم صادرات تولیدکنندگان پی وی سی به هند، سبب کاهش حجم عرضه ها در بازار داخل شده است.

از این رو در معاملات امروزگرید ۶۵ بندرامام که به میزان ۲ هزار و ۹۹۲ تن عرضه شده بود، ۱۱۴ هزار و ۹۲۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۷۰ تومان و قیمت خرید این کالا ۲ هزار و ۲۷۷ تومان بود.

همچنین گرید ۷۰ پتروشیمی آبادان که به صورت سلف و با حجم ۱۰۰ تن عرضه شده بود نیز ۱۷۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۲۷۷ تومان و قیمت خرید آن هم ۲ هزار و ۵۰۵ تومان بود.

عرضه ۵۰۰ تنی پی وی سی ۶۵ پتروشیمی غدیر هم به میزان ۱۹ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۷۰ تومان و با قیمت ۲ هزار و ۲۷۷ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال امروز علاوه بر پلی اتیلن سنگین اکستروژن پتروشیمی امیرکبیر، پلی اتیلن های سبک فیلم بندرامام نیز با اقبال از سوی خریداران روبه رو شدند، به طوری که عرضه یک هزارتنی گرید ۰۰۷۵ به میزان ۳ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۷۸ تومان و میانگین قیمت خرید آن ۳ هزار و ۹۱۴ تومان رقم خورد.

البته در این روز پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵ پتروشیمی مارون، پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰ پتروشیمی امیرکبیر، پلی اتیلن ترفتالات بطری ۸۲۵ تندگویان و پلی اتیلن سنگین F۷۰۰۰ ایلام با استقبال اندک روبه رو شده و بخشی از تناژ آنها به سیستم مچینگ راه یافت.

به گفته کارشناسان بازار، با توجه به رشد اندک قیمت نفت و محصولات پلیمری در بازارهای جهانی و همچنین کاهش حجم خریدها طی دو هفته اخیر، اکثر بازیگران بازار پتروشیمی نسبت به خرید راغب شده و به مبادلات در هفته جاری ورود کرده اند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها