investing-in-gold-pros-and-cons.jpg

حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۱۶هزار و ۶۹۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال رسید که رشد ۱۹ درصدی را نسبت به معاملات روز شنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در اولین روز هفته به ۱۳ هزار و ۹۷۷ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته بهای سکه در هر چهار سررسید بازار آتی با کاهش روبه رو شد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال ۹۹۳ هزار تومان معامله شد که کاهش ۱/۲۴ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و ۲۱ هزار تومان به فروش رسید و افت ۱/۶۲ درصدی را به ثبت رساند.

سکه تحویل تیر ۹۵نیز با قیمت یک میلیون و ۵۹ هزار تومان معامله و کاهش ۰/۸۳ درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۸۸ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۸۷ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۹۳ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه ۸ هزار تومان افت داشت.

هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۰۴، ۲۷۳ و ۱۸۶ هزار تومان معامله شد، نرخ نیم سکه بی تغییر و ربع سکه یک هزار تومان کاهش یافته اما قیمت سکه گرمی تغییری را تجربه نکرد.

برخی از معامله گران با توجه به روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید، افزایش تقاضا و در نتیجه رشد بهای سکه را انتظار می کشند

از سویی در بازارهای جهانی نیز استرس بازارهای مالی بین المللی رو به افزایش است و کاهش ارزش یوان چین نیز موجب افزایش خروج سرمایه از این کشور شده است. گرچه قیمت طلا از ۱۹۰۰دلار در سال ۲۰۱۱ به بالای ۱۲۰۰ دلار کاهش یافته ولی همچنان یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری به شمار می رود که این موضوع انگیزه خریداران را برای سکه در بازار داخلی دو چندان کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها