میلگرد-یا-آرماتور-فولادی-Rebar-14p-ir--810x660.jpg

قیمت میلگرد صادراتی چین و ترکیه روندی صعودی دارد و میلگرد صادراتی ایتالیا ثابت است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت میلگرد صادراتی چین روندی صعودی دارد چرا که بازار داخلی اخیرا رو به بالا بوده است. آخرین قیمت میلگرد صادراتی چین پنج دلار رشد هفتگی داشته و از ۲۷۵ به ۲۸۵ دلار هر تن فوب رسیده است. این رشد قیمت شدید نبوده چون روند صعودی بازار داخلی بیلت هم آرام شده است. هفته گذشته بیلت در چین تا هشت دلار رشد داشت و سپس ثبات ماند.

لازم به ذکر است، خریداران میلگرد چین علاقه ای به این افزایش قیمت نداشته اند  و واردکننده ها در جنوب شرق آسیا و خاورمیانه عقب نشینی کرده اند؛ در هر حال بعید است فروشنده ها در آینده نزدیک تخفیف بدهند چون بازار داخلی رشد خوبی داشته  و تقاضای داخلی نیز واقعا بهتر شده است.

این گزارش همچنین حاکی است، قیمت میلگرد در بازار داخلی ایتالیا نسبت به نیمه نخست ماه جاری تا ۱۰ یورو در هر  تن پایین آمده چون تقاضا کم است و قراضه رو به پایین بوده است. آخرین قیمت میلگرد بازار داخلی ۳۱۵ تا ۳۲۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شده است. فعالیت ساخت و ساز  در این کشور محدود شده و در بازار صادرات میلگرد نیز ابهامات زیادی وجود دارد از این رو افت قیمت اجتناب ناپذیر است. قابل ذکر است در فوریه قیمت قراضه در ایتالیا ۱۰ تا ۱۵ یورو هر تن افت داشته است.

شایان ذکر است، در بازار صادرات میلگرد ایتالیا قیمت ها فعلا در ثبات است و ۳۴۰ تا ۳۴۵ یورو هر تن سی اف آر الجزایر معادل ۳۲۰ تا ۳۲۵ یورو  هر تن فوب ایتالیا ثبت شده است.

گفتنی است، هفته گذشته میلگرد صادراتی ترکیه رشد قیمت تدریجی داشته چرا که بازار داخلی نیز صعودی بود. ترکیه رشد قیمت چشمگیر قراضه وارداتی را پذیرفته از این رو افزایش قیمت میلگرد دور از انتظار نبوده است. میلگرد صادراتی نسبت به اواسط فوریه ۵ تا ۸ دلار بالا رفته و ۳۲۰ تا ۳۲۵ دلار هر تن فوب شده است. ولی با رشد قیمت بازار داخلی قیمت صادراتی نیز ۱۰ دلار دیگر روزهای اخیر بالا رفته و به ۳۳۰ تا ۳۳۵ دلارهر تن فوب رسیده است.

قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه نیز ۳۴۵ تا ۳۵۵ دلار هر تن درب کارخانه بدون ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده شده است. بهبود فعلی تقاضا باعث شده رشد قیمت های داخلی به تدریج مورد قبول بازار واقع شود. از این رو، فروشنده ها نیز تمرکز بیشتری بر بازار داخلی دارند.

 

منبع : ایفنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها