• ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
  • کد خبر: 2182
-16589.jpg

بازارهای اروپایی در آخرین ساعات معاملاتی با روند افزایشی همراه شدند و انتشار گزارش عملکرد شرکت ها و امید به حمایت بانک های مرکزی از رشد اقتصادی، موجب بازگشت رونق به بازارهای این منطقه شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این بازارها، شاخص استاکس با رشد ۱.۵ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص فوتسی لندن رشد ۱.۳ درصدی را از خود به جای گذاشت و در آلمان نیز شاخص داکس با رشد ۱.۹ درصدی همراه شد.

در فرانسه نیز، شاخص کک موفق به رشد ۱.۵ درصدی شد در حالی که شاخص اصلی بورس اسپانیا نیز با روند صعودی ۱.۶ درصدی معاملات را خاتمه داد.

در بازار آسیا ، افت بسیار شدید شاخص ها در بازار چین در روز پنجشنبه به ثبت رسید در حالی که روند معاملاتی در روز جمعه تغییر کرد و شاخص ها با تغییرات اندکی در مدار مثبت قرار گرفتند.

از سوی دیگر، افزایش قیمت نفت موجب رشد قیمت سهام شرکت های انرژی در این بازار شد و افزایش شاخص های ژاپن، هنگ کنگ و چین را سبب شد.

در این بازار هم شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۷ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص شانگهای چین که در معاملات پنجشنبه افت ۶.۴ درصدی داشت، توانست در روز جمعه با افزایش ۱ درصدی معاملات را خاتمه دهد.

در بورس هنگ کنگ نیز، شاخص اصلی افزایش ۲.۵ درصدی داشت و شاخص تاپیکس ژاپن نیز ۰.۳ درصد مثبت شد. در حالی که در سنگاپور شاخص اصلی بورس این کشور افزایش ۱.۸ درصدی را از آن خود کرد.

کره جنوبی نیز با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد، تایوان افزایش ۰.۵ درصدی شاخص اصلی را نظاره گر شد و استرالیا نیز با تغییرات اندک شاخص اس اند پی معاملات آخرین روز کاری هفته را به پایان برد.

در بازار آمریکا، افزایش امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی در جهان و همچنین کاهش نرخ تورم در این کشور موجب رشد شاخص ها در این اقتصاد بزرگ شد.

در بازار این کشور نیز شاخص اس اند پی با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص داوجونز ۰.۳ درصد مثبت شد و نزدک هم با افزایش ۰.۲ درصدی معاملات را خاتمه داد.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها