IMG_6706.jpg

رئیس هیات عامل ایمیدرو از قطعی شدن افزایش تعرفه واردات فولاد برای سال ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مهدی کرباسیان  در پاسخ به این سوال که آخرین اقدامات انجام شده در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد به منظور حمایت از صنایع داخلی چه بوده است؟ گفت: اوایل هفته جاری جلسه نهایی مربوط به تعیین تعرفه‌های واردات سال ۱۳۹۵ در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان ویژه سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های موجود در کمیسیون ماده یک مانند رئیس کل گمرک برگزار و جدول مربوط به تعرفه‌های واردات نیز نهایی شد.

وی افزود: آنچه که می‌دانم، این است که در جلسه آتی دولت قرار است جدول نهایی شده تعرفه‌های واردات مطرح شده و به تصویب برسد. در این جدول پیش‌بینی اصلاح تعرفه‌های واردات فولاد مطرح شده است و باید منتظر ماند و دید کدام ارقام به عنوان تعرفه‌های واردات فولاد تصویب شده است و به تصویب دولت نیز خواهد رسید.

کرباسیان در پاسخ به این سوال مبنی بر این که آیا قطعا شاهد افزایش تعرفه‌های واردات فولاد خواهیم بود یا خبر؟ پاسخ مثبت داد.

این گزارش حاکی است، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز خبر افزایش تعرفه واردات فولاد از ابتدای سال ۱۳۹۵ را تائید کرد. بهرام سبحانی با اشاره به اینکه اطلاعی از جزئیات دقیق افزایش تعرفه واردات فولاد ندارم، گفت: قرار است از ابتدای سال ۱۳۹۵ افزایش تعرفه واردات فولاد اعلام شود. در همین راستا جدول تعرفه‌های انواع محصولات فولادی تهیه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که متوسط افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی برای سال آینده چقدر خواهد بود؟ اظهار کرد: امیدواریم متوسط افزایش تعرفه‌ها کمتر از ۱۵ درصد نباشد.

سبحانی اضافه کرد: به این ترتیب تعرفه فعلی از ۱۰ به ۲۵ درصد خواهد رسید و این حداقل انتظار ما است که در شرایط کنونی با افت شدید قیمت‌ها در بازار جهانی و دامپینگ محصولات چینی در بازار ایران مواجه هستیم.

منبع : ماین نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها