6206815333.jpg

یک مقام ارشد شورای جهانی طلا تاکید کرد: اگر روند صعودی قیمت طلا در بازارهای بین المللی ادامه یابد، تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد در بازار چین با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی عملکرد خیره کننده ای داشته و مقام های شورای جهانی طلا بر این باورند که این روند در صورت افزایش قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است قیمت طلا از ابتدای امسال ۱۴ درصد رشد داشته و بهترین عملکرد را در بین سایر دارایی ها ثبت کرده است. قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده بود.

رولاند وانگ مدیر دفتر شورای جهانی طلا در چین تاکید کرد: چین بزرگترین مصرف کننده طلای جهان همچنان با افزایش تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری برای طلا روبرو است. تقاضای طلا در بازار چین در جشن های سال جدید چینی با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

وی تصریح کرد: تقاضای سرمایه گذاری برای طلا نیز طی یک ماه و نیم گذشته نیز با افزایش روبرو شده است. ما انتظار داریم که تقاضای سرمایه گذاری طلا در صورت ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها، ادامه یابد. افزایش بیشتر قیمت موجب رشد خرید طلا از سوی سرمایه گذاران چینی خواهد شد.

تقاضای شمش طلا در بازار طلا طی سال گذشته با ۲۰ درصد رشد به بیش از ۲۰۱ تن رسیده است. البته تقاضای شمش طلا در چین نسبت به رکورد ۴۰۷ تن در سال ۲۰۱۳ میلادی فاصله زیادی دارد.

البته تقاضای سرمایه گذاری حدود ۲۰ درصد کل تقاضای طلا در بازار چین را تشکیل می دهد. تقاضا برای جواهرات طلا نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی با یک درصد کاهش روبرو شد و به ۷۸۳ تن رسیده است.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان طی ماه های اخیر و تلاش گسترده دولت پکن برای مقابله با فساد مالی تاثیر زیادی بر تقاضا و قیمت طلا در بازار این کشور داشته است.

بر اساس پیش بینی تحلیل گران تقاضای طلای چین در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز باثبات خواهد بود. تقاضای طلای چین در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۹۸۴ تن رسیده است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها