شریعتی مقدم

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی با بیان اینکه بورس کالا یک مسیر برای عرضه زعفران به شمار می رود، تاکید کرد: بورس کالا به عنوان یک ساختار اقتصادی منسجم و پیشرفته می تواند یکی از نیازهای زعفران را در جهت شفافیت، به مرور زمان و با مدیریت مرتفع کند. 

به گزارش «کالاخبر» ​،علی شریعتی مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: اینکه پس از سال ها بستری برای عرضه شفاف زعفران فراهم شده است، جای تقدیر و تشکر دارد و همه فعالان بازار زعفران و مسوولان باید از تقویت معاملات زعفران در بورس کالا حمایت کنند.

عضو شورای ملی زعفران در خصوص معاملات قراردادهای آتی و گواهی سپرده زعفران در بورس نیز افزود: اقدام به عرضه گسترده زعفران در بورس کالا آن هم با روش های مختلف، نشان دهنده آن است که مدیران و مسوولان بخش کشاورزی به فکر خدمات گسترده تر و سبد بزرگتری از همکاری با بخش اقتصادی و تعامل با واحدهای تجاری هستند.

شریعتی مقدم توضیح داد: زعفران صدها بازیگر جدی دارد و بورس کالای ایران به عنوان بازار رسمی کالای کشور می تواند با همکاری نهادهای مرتبط، زمینه ارائه خدمات و ظرفیت های مطلوب برای همه این بازیگران را فراهم کند.

وی ادامه داد: همچنین بورس کالا می تواند در تعیین قیمت صادرات زعفران نقش مهمی ایفا کند و با برداشتن گامهای بلندتری، علاوه بر ساماندهی قیمت زعفران در بازار سنتی، مرجع قیمت زعفران دنیا شود که این عوامل بدون بر اشتیاق ورود فعالان بازار زعفران به بورس کالا می افزاید.

شریعتی مقدم یکی از ضعف های موجود در بازار زعفران را عدم یا کمبود تخصص و دانش در بهبود کیفیت آن عنوان و اظهار کرد: تمام فعالان حوزه زعفران باید علاوه بر فرهنگ سازی، در سطح کلان هم به دنبال ایجاد دستورالعملی برای عرضه این محصول باشند و آموزش و تکمیل تخصص را مدنظر قرار دهند. از این رو عرضه زعفران استاندارد و باکیفیت نیز یکی از مزایای بورس کالا به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها