Captureee.PNG

احتیاط خریداران محصولات پتروشیمی در معاملات هفته گذشته بازهم ادامه يافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افت قیمت دلار و همچنین نگرانی از ادامه کاهش قیمت های پایه متاثر از روند کاهشی قیمت دلار سبب شد تا اکثر معامله گران با احتیاط اقدام به خرید محصولات پتروشیمی کرده و در نتیجه در نهایت به مقدار نیاز روزانه خود خرید کنند.

به اين ترتيب طي هفته گذشته برخی از محصولات با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شده و مابقی محصولات پلیمری با نرخ پایه و با تناژهای پایین خریداری شدند.

به گفته کارشناسان بازار، کاهش قیمت دلار معامله گران را در بازار پتروشیمی نگران کرده است و این گروه ترجیح دادند در انتظار اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در هفته جاری باقی بمانند.

محصولاتی همچون پی وی سی و پلی اتیلن سنگین «ایکس تری» از محصولاتی بودند که مورد توجه خریداران در هفته گذشته قرار داشتند.

این در حالی است که برخی از شرکت های پتروشیمی در هفته گذشته اقدام به کاهش قیمت های پایه خود کردند تا خریداران بیشتری را جذب کنند، اما کاهش روزانه نرخ دلار سبب شد تا اکثر خریداران محصولات پتروشیمی به دلیل احتمال کاهش قیمت های پایه با احتیاط بیشتری اقدام به خرید محصولات کنند.

البته اکثر کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ در هفته جاری، کاهش قیمت های پایه سبب خواهد شد تا جذابیت خرید بیشتر شده و با توجه به اینکه در آخرین ماه سال نیز قرار داریم، خریدها افزایش یابد.

با این حال اکثر مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی در انتظار اعلام قیمت های پایه در هفته جاری هستند تا برای خریدهای خود در دو هفته آتی تصمیم گیری کرده و حجم خریدهای خود را کاهش و یا افزایش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها