252.jpg

معاملات آتی سکه روز گذشته با انعقاد ۲۲ هزار و ۸۶۵ قرارداد و به ارزش بیش از ۲هزار میلیارد و ۴۰۶میلیون ریال در بورس کالای ایران رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه روز دوشنبه حجم معاملات در بازار آتی سکه به ۱۶ هزار و ۵۱۰ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به دنبال افت نرخ دلار آزاد بهای طلا، سکه دیروز (سه شنبه) سکه در بازار تهران و بورس کالای ایران با کاهش روبرو شد.

 روند کاهشی قیمت طلا در بازارهای جهانی موجب افت سه سررسید بازار آتی سکه شد و سر رسید شهریور با بی اعتنایی به روند نزولی متغیرهای تاثیر گذار رشد اندکی را تجربه کرد، به طوری که اسفند امسال با ۹۸۵ هزار تومان معامله شد که کاهش ۱/۱۷ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت  یک میلیون و ۷ هزار تومان به فروش رسید و افت ۰/۲۳درصدی را به ثبت رساند.

سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت یک میلیون و ۳۵ هزار تومان معامله و کاهش ۰/۳۱ درصدی روبه رو شد. این در شرایطی است سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۵۸هزار تومان معامله شد و رشد۰/۴۷ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۷۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه تغییر چندانی نداشته است.

بر این اساس، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۹۳، ۲۶۳ و ۱۸۳ هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه و ربع سکه هر کدام یک هزار تومان کاهش یافته اما قیمت سکه گرمی تغییر نکرده است.

در همین حال در بازار ارز نیز هر دلار آمریکا با افت ۶ تومانی ۳۴۶۳  تومان عرضه شد.

گفتنی است در بازار جهانی در ابتدای معاملات دیروز با کاهش ارزش بازارهای بورس، قیمت طلابه زیر ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد، ولی پس از اینکه بازارهای بورس اروپا افزایش‌های ساعات اولیه خود را از دست دادند، قیمت‌ها اندکی بهبود یافت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها