دلخوش

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است، شرکت هایی که فروش یا خرید محصولات خود را به طور مستمر از طریق بورس کالا انجام می دهند، شفافیت را به جای معاملات پنهانی و غیرشفاف انتخاب کرده اند که با تمرکز کلیه معاملات در بورس و حاکمیت مکانیسم عرضه و تقاضا در همه بازارها، قدمی بزرگ در مسیر توسعه اقتصادی کشور برداشته ایم.

به گزارش «کالاخبر»؛ سید کاظم دلخوش در گفت وگو با خبرگزاری میزان عنوان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا برمبنای اصول اقتصادی و عرضه و تقاضا و به تبع آن، کشف عادلانه قیمت ها انجام می شود از این رو امکان برنامه ریزی و پیش بینی بازار از سوی فعالان بازار ایجاد می شود چراکه همه چیز بر مبنای واقعیت هاست. 
وی افزود: اما در صورت ایجاد هر گونه محدودیتی در بازارها، یعنی بخشی از واقعیت بازارها را نادیده گرفته ایم و مشکلات از همین نقطه آغاز می شود.
دلخوش به مزایای عرضه زنجیره تولید محصولات در بورس اشاره کرد و گفت: مسوولان پس از هدایت همه جانبه معاملات کالاها به بورس، می توانند از آمارهای شفاف این بازار به منظور تنظیم و تعادل بازار بهره ببرند.

مسیر جدید تجارت با عراق
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه یکی از راه های توسعه روابط ایران و عراق می تواند از مسیر بورس کالا باشد، گفت: شفافیت اطلاعات، عرضه و تقاضا و کشف واقعی قیمت ها در بورس کالا، فاکتورهای جذابی برای تجار خارجی محسوب می شود که می توانند مواد مورد نیازشان را با قیمتی درست و به طور مستمر دریافت کنند.
دلخوش گفت:بورس کالا ابزار مناسبی است تا بتوان سهم بازار ایران در عراق را افزایش داد و از سوی دیگر اثر بسیار مثبتی در اقتصاد هر دو کشور داشته باشد.
وی تصریح کرد: با نیازسنجی دقیق بازار عراق و  آغاز صادرات محصولات ایرانی به این کشور، رفته رفته حجم مبادلات افزایش خواهد یافت و عراقی ها نیز از معاملات تضمین شده از نظر قیمت و کیفیت در بورس کالا استقبال خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها