دالیان چین

حضور معامله‌گران خارجی در معاملات آتی سنگ آهن بورس دالیان راه را برای گشوده شدن هرچه بیشتر بازارهای مالی چین برروی سرمایه‌گذاران خارجی هموارتر کرده است. راه‌اندازی قرارداد آتی سنگ آهن، بعد از راه‌اندازی قراردادهای آتی نفت خام، دومین اقدام بزرگ چین در گشودن بازار کالایی و آتی این کشور بر روی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خارجی بود.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، قراردادهای آتی سنگ آهن ابتدا در سال ۲۰۱۳ و تنها برای فعالان صنعت و تولیدکنندگان داخلی این کشور راهاندازی شد.

با تسهیل شرایط حضور معاملهگران خارجی در بازار مالی چین، ۲۱ شرکت خارجی در ماه گذشته بهعنوان خریدار در بورس دالیان مورد پذیرش قرار گرفتند و کد معاملاتی به نام آنها صادر شد.

این شرکتها با افتتاح حساب نزد شرکت کارگزاری Jinrui که در حوزه قراردادهای آتی فعالیت میکند رسماً معاملات خود را در این بورس آغاز کردند.

بنابر اظهار آقای «لی ژنگیانگ»، ریاست بورس دالیان، با پیوستن معاملهگران و سرمایهگذاران خارجی در این معاملات، قیمتهای کشفشده در قراردادهای آتی سنگ آهن به نحو بهتر و درستتری وضعیت و شرایط این بازار را منعکس میکنند. وی افزود: شرکتهای بینالمللی فعال در زنجیره تولید و عرضه سنگ آهن، با ورود به این قراردادها، ریسک نوسانات قیمت این دارایی پایه را کاهش میدهند.

او در ادامه اظهار کرد: بینالمللی شدن قراردادهای آتی سنگ آهن و نفت خام، دو گام مهم در جهانیسازی بازار معاملات مشتقه کالایی چین محسوب میگردد. حضور معاملهگران خارجی در این بازار علاوه بر افزودن بر جذابیت و عمق بخشی به این بازار باعث به چالش کشیده شدن بورسها و نهادهای ناظر بازار سرمایه چین و تجربه عرصههای نو برای بازار شده، و بهبود و پیشرفت سازوکارهای معاملاتی و مدیریت این بازار را در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها