petroshimi1.jpg

در هفته گذشته احتياط معامله گران پتروشیمی به دلیل افت قیمت دلار و نفت افزايش يافت و حجم معاملات مواد پليمری در بورس كالا به ۳۸ هزارتن رسيد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، البته در معاملات محصولات پلیمری، مانند هفته های پيش تر پلی اتیلن های سبک فیلم، پی وی سی ها، پلی اتیلن های سنگین «ایکس تری» و پلی استایرن های پتروشیمی تبریز همچنان مورد توجه خریداران بودند و با رقابت خریداری شدند.

همچنين در هفته ای که گذشت پلی استایرن های محب پلیمر و طاهاسازان نیز عرضه شدند، اما با عدم استقبال معامله گران مواجه شدند و مشتری نداشتند، به گفته كلرشناسان عدم آشنایی خریداران با این کالاها یکی از دلایل عدم استقبال آنها است و كمي زمان مي برد تا معامله گران به خريد اين محصولات روي بياورند.

به این ترتیب در بازار محصولات پلیمری، پلی استایرن های معمولی و مقاوم پتروشیمی تبریز با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شدند، اما با درصد پایین تری از رقابت نسبت به هفته قبل تر خریداری شدند.

همچنین پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام و پلی اتیلن سنگین «ایکس تری» امیرکبیر و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ این پتروشیمی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند. پی وی سی پتروشیمی بندرامام هم با وجود افزایش عرضه با رقابت از سوی مصرف کنندگان خریداری شد، البته میزان رقابت این کالا نسبت به هفته ما قبل کاهش یافته بود.

مابقی کالاهای عرضه شده مانند پلی پروپیلن های نساجی وشیمیایی، پلی اتیلن های سنگین تزریقی و ... هم با استقبال اندک معامله گران روبه رو شدند.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، روند نزولی قیمت نفت، همچنین افت قیمت دلار در هفته ای که گذشت یکی از دلایل عمده احتياط معامله گران در بازار پتروشیمی بود. این در حالی است که اکثر بازیگران بازار پتروشیمی نسبت به ادامه دار شدن افت قیمت دلار در هفته جاری نیز ابراز نگرانی می کنند، از این رو ترجیح می دهند در انتظار اعلام قیمت های پایه باقی بمانند و دست به عصا وارد مبادلات شده و در حد نیاز روزانه خود خرید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها