IMG_6431.JPG

بررسی معاملات روز گذشته بازار آتی سکه نشان می دهد در شرایطی سکه نقدی حدود ۹۷۷ هزار تومان معامله شد، بهای سکه برای تحویل اسفند امسال بیش از ۹۸۷ هزار تومان قیمت خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود کاهش بهای دلار در بازار آزاد طی معاملات روز گذشته، قیمت سکه در بازار آتی بورس کالای با روند صعودی روبه رو شد که کارشناسان دلیل اصلی آن را تحرکات مثبت اونس جهانی عنوان کردند.

بررسی قیمت سکه در سررسیدهای مختلف معاملات آتی بورس کالای ایران نشان می دهد که از چهار سررسید فعال این بازار، قرارداد تحویل اردیبهشت ثابت و سایر سررسید ها روند مثبتی را در پیش گرفتند. براین اساس بهای سکه برای تحویل اسفند امسال به ۹ میلیون و ۸۷۸ هزار ریال رسید که افزایش۰/۷۳ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۲ هزار ریال باقی ماند. سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۵۵ هزار ریال رشد ۰/۷ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت ۱۰میلیون و ۳۲۶ هزار ریال معامله شد و افزایش ۰/۷۲ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته با انعقاد ۱۷ هزار و ۱۸۰ قرارداد به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۷۶۸میلیون ریال رسید.

از سویی این در شرایطی است که در بازار نقدی قیمت ها با توجه به افت نرخ ارز و روند صعودی اونس با نوسان قیمت رو به رو شدند، به طوری هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۷۷ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه ۵ هزار تومان افت داشت.

بر اساس این گزارش، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۹۱، ۲۶۰ و ۱۷۲ هزار تومان معامله شد. نرخ نیم سکه یک هزار تومان بالا رفته اما قیمت ربع سکه و سکه گرمی هر کدام یک هزار تومان کاهش یافته است.  در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با افت  ۳۴ تومانی ۳۵۲۱  تومان عرضه شد.

گفتنی است در بازار جهانی در حالی که ابهام در مورد رشد اقتصاد جهانی که موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس شده، طلا را در مسیر ثبت طولانی ترین دوره متوالی رشد از سال ۲۰۱۱ قرار داد، قیمت فلز زرد دیروز به نزدیکی بالاترین رقم از ماه ژوئن رسید؛ هر اونس طلا نیز طی این روز در محدوده ۱۱۹۰ دلار معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها