gold.jpg

تازه ترین تحلیل کارشناسان «اف ایکس امپایر» نشان می دهد که در شرایط کنونی عوامل مهم و مختلفی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی موثر خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته به بیش از ۱۱۷۴ دلار رسید و روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار اشتغال در ماه ژانویه با رشد ۱۷ دلاری روبرو شد.

بر اساس این گزارش، البته قیمت طلا در آغاز مبادلات هفته جاری تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از ۱۱۶۶ دلار در هر اونس رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در ماه های آینده تحت تاثیر عوامل مهم و مختلفی خواهد بود. وضعیت رشد اقتصادی چین یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود. به نظر می رسد رشد اقتصادی چین امسال در بهترین حالت به ۶.۵ تا ۷ درصد برسد.

این بدترین عملکرد اقتصاد چین در ۲۵ سال گذشته است. افزایش بیکاری به بحران جدی برای مقام های دولت چین تبدیل شده و به نظر می رسد بانک مرکزی این کشور طی ماه های آینده مجبور به اتخاذ سیاست های پولی انبساطی بیشتری خواهد بود؛ این مساله بی شک بر ارزش یوان و قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز می تواند دومین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا باشد. قیمت طلا پس از کاهش متوالی در سه سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۹ درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز سومین فاکتور مهم تاثرگذار بر قیمت طلا خواهد بود. برخی تحلیلگران نیز معتقدند که فدرال رزرو در سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ بهره را ۴ بار، در سال ۲۰۱۷ نیز ۴ بار و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۳ بار افزایش خواهد داد.

 در این بین کارشناسان اف ایکس امپایر از نوسانات مربوط به شاخص سهام در بازارهای مالی جهان به عنوان چهارمین عامل مهم دیگر که بر قیمت طلا موثر خواهد بود، نام می برند.

نگرانی های مربوط به کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا در هفته های اخیر شده است.

پنجمین و آخرین عامل مهم دیگری که بر قیمت طلا موثر خواهد بود، ادامه خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان و صندوق های سرمایه گذاری خواهد بود. صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان تنها در ماه ژانویه بیش از ۵۵ تن ذخایر جدید طلا خریداری کرده اند.

منبع: پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها