15-02(7).jpg

سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی روز گذشته با افت قیمت رو به رو شد که کارشناسان عامل اصلی آن را ثبات طلای جهانی در کنار کاهش قیمت دلار عنوان کردند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی مبادلات روز گذشته سکه در بازار آتی با افت کمتر از یک درصد به معاملات خود پایان داد، به طوری که سررسید اسفند ماه با قیمت ۹۸۸ هزار تومان معامله شد و کاهش۰/۹۱ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده یک میلیون و ۲هزار تومان به فروش رسید که ۰/۹۷ درصد افت قیمت داشت. سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵ هزار تومان کاهش ۰/۹۷  درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با یک میلیون و ۳۳ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۰۷ درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند.

همچنین حجم معاملات قراردادهای آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۱۷ هزار و ۴۹۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال رسید.

از سویی در بازار نقدی نیزهر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۷۵ هزارو ۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه ۱۰هزار تومان کاهش یافت.

هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۸۸، ۲۶۲ و ۱۷۳ هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه ۴ هزار تومان افت داشت ، قیمت ربع سکه و سکه گرمی هر کدام ۲  هزار تومان پایین آمد.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با کاهش ۴۰تومانی ۳۵۵۵ تومان عرضه شد.

هر اونس طلا نیز امروز در سطح ۱۱۶۵ دلار معاملات هفته جاری را آغاز کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها