gold+bars.jpg

تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار گزارش ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص ایجاد ۱۵۱ هزار فرصت شغلی در این کشور طی ماه ژانویه موجب شده تا قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد چشمگیری روبرو شود و در پایان مبادلات روز جمعه به مرز ۱۱۷۴ دلار برسد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه برای نخستین بار از اکتبر به بالاتر از میانگین ۲۰۰ روز گذشته خود رسیده است. کاهش ارزش دلار و ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

در نظرسنجی جدید کیتکو نیز اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند.

موسسه سرمایه گذاری آی جی مارکتس نیز اعلام کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا سطح مقاومتی ۱۱۸۰ دلاری را خواهد شکست.

البته تحلیلگران اقتصادی موسسه والش تریدینگ نیز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه می کنند که در صورت افزایش قیمت طلا به ۱۱۷۵ دلار در هر اونس طی روزهای آینده، ذخایر طلای خود را بفروشند.

در حالی که طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی چندان زیادی منتشر نمی شود، تحلیلگران معتقدند که نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو می تواند روند قیمت طلا را مشخص کند.

نشست سالانه کنگره آمریکا درباره عملکرد فدرال رزرو نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد و جانت یلن قرار است در این نشست دو روزه سخنرانی کند.

تحلیلگران ساکسو بانک نیز تاکید کردند: قیمت طلا در روزهای اخیر به این علت افزایش داشته است که انتظارات غیر واقعی درباره عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده مطرح شده است. در حالی که بعید به نظر می رسد فدرال رزرو امسال ۴ بار نرخ بهره را افزایش دهد ولی فدرال رزرو حداقل ۲ بار نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد داد.

موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا به زودی سطح مقاومتی ۱۱۸۰ دلاری را خواهد شکست و این مساله زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا را فراهم خواهد کرد.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها