IMG_6778.JPG

حجم معاملات قراردادهای آتی سكه طی اولین روز هفته در بورس كالای ایران به ۲۳ هزار و ۸۷۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۲هزار میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که حجم این معاملات در آخرین روز از هفته اخیر به ۸ هزار و ۱۵۸ قرار داد رسیده بود که این آمار نشان دهنده رشد ۱۹۲ درصدی حجم قراردادها دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی مبادلات روز گذشته سکه در بازار آتی با افزایش قیمت همراه شد  و رشد بیش از ۳درصدی را نسبت به روز پنجشنبه گذشته تجربه کرد، به طوری که سررسید اسفند ماه با قیمت ۹۹۷ هزار تومان معامله شد و افزایش۳/۱۱ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده در محدوده یک میلیون و ۱۲ هزار تومان معامله شد که ۳/۶۸ درصد رشد قیمت داشت. سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت یک میلیون و ۲۵ هزار تومانی افزایش ۳/۸۷  درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با یک میلیون و هزار تومان معامله شد و رشد ۴/۰۷ درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند.

نکته قابل توجه در معاملات نیز این بود که قیمت سکه بر اساس پیش بینی کار شناسان از سر رسیدهای سال آینده به بیش از یک میلیون تومان رسید که همین موضوع حجم معاملات را افزایش داده است.

در بازار نقدی نیز بهای سکه همزمان با افزایش قیمت طلای جهانی با رشد همراه شد. به این ترتیب بازار تهران دیروز تحت تأثیر روند طلای جهانی شاهد صعودی شدن قیمتها بود، به گونه ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان این مبادلات در بهای ۹۸۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه ۲۱هزار تومان افزایش داشت.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۹۲، ۲۶۲ و ۱۷۵ هزار تومان معامله شده است.

 در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا ۳۵۹۵ تومان عرضه شد.

در بازار جهانی طلا نیز با وجود ضعیف شدن قیمت‌ها در روز جمعه، هفته گذشته بیش از سه درصد یا ۴۱ دلار افزایش یافت و برای سومین هفته متوالی صعود کرد.

هر اونس طلا روز جمعه در سطح ۱۱۷۴ دلار و ۵۰ سنت به معاملات هفته پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها