آتی

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران در بازار مشتقه بیش از ۳۹۴ هزار قرارداد آتی زعفران منعقد کردند و ارزشی بیش از ۳۸۶۱ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»؛ این تعداد قرارداد آتی زعفران در حالی در بازار مشتقه بورس کالای ایران منعقد شد که قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در آبان ماه ۱۳۹۷ بیشترین سهم را در حجم و ارزش معاملات هفتگی در اختیار داشت.

بطوریکه از کل قراردادهای منعقده، تعداد ۳۱۷ هزار و ۷۵۱ قرارداد برای تحویل در آبان ماه منعقد شد و ارزشی بیش از ۳۲۰۷ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال را رقم زد.

در این سررسید قیمت هر گرم زعفران طی معاملات هفتگی در بالاترین سطح به رقم ۱۰۴ هزار و ۶۰۰ ریال رشد کرد و در پایین ترین سطح به قیمت ۹۷ هزار و ۹۰۰ ریال معامله شد.

گفتنی است در این سررسید تعداد موقعیت های باز  به بیش از ۴۹ هزار و ۲۶۰ موقعیت افزایش یافت.

همچنین طی هفته گذشته، معامله گران برای سررسید شهریور ماه تعداد ۷۶ هزار و ۵۱۸ قرارداد جدید منعقد کردند و ارزشی حدود ۶۵۴ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال را رقم زدند.

قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در پایان شهریورماه جاری در بالاترین سطح به رقم ۸۷ هزار و ۷۰۰ ریال رسید و در پایین ترین سطح نیز به رقم ۸۳ هزار ریال معامله شد.

گفتنی است طی هفته گذشته در این سررسید ۲۷ هزار و ۱۴۴ موقعیت باز به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها