تالار

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال با موفقیت انجام شد.

به گزارش «کالاخبر»، عرضه اولیه اوراق سلف موازی تیرآهن ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان که از روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۹۷ در نماد «عذوب ۳» به تعداد ۸۱۷هزار و ۶۹۴ قرارداد و با قیمت ۲میلیون و ۴۴۵هزار و ۹۰۰ ریال در هر قرارداد صد کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری امین آوید آغاز شده بود، با موفقیت به پایان رسید.

به این ترتیب مرحله نخست عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن ذوب آهن اصفهان به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال طی روزهای دوشنبه وسه شنبه هفته گذشته انجام شد که در روز اول بیش از ۵۸۳ هزار و ۵۹۰ ورقه از این اوراق به فروش رسید و مابقی نیز در روز دوم به فروش رفت.

اوراق سلف موازی تیرآهن به منظور تامین سرمایه در گردش ذوب آهن اصفهان منتشر شده و معاملات ثانویه آن نیز از تاریخ سوم شهریورماه ۹۷ تا ۲۹مردادماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

کل حجم عرضه اولیه این اوراق ۱۱۷ هزارو ۱۸۷ تن به شرط آنکه ارزش اوراق از ۳۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر نباشد انتشار این اوراق در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول ۲۰۰۰ میلیارد ریالی و مرحله دوم ۱۰۰۰ میلیارد ریالی است.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه ۱۷.۵ درصد سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۱۸.۵ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند ، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت ذوب آهن نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی سالانه  اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها