سکه

تحرکات رو به پایین دلار داخلی و رشد بهای اونس در بازارهای جهانی طی هفته گذشته موجب شد تا بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران، اولین روز از هفته معاملاتی را با نوسان پشت سر بگذارد .

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  قیمت اونس طلا طی روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و به بیش از ۱۱۰۰ دلار رسید، این در شرایطی است که بهای دلار روند نزولی را تجربه کرد که این موضوع موجب نوسان قیمت سکه در بازار آتی شد؛ به طوری که طی مبادلات روز گذشته سررسید اسفند ماه با قیمت ۹۵۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰.۲۳درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه در محدوده ۹۶۰ هزار تومان معامله شد که ۰.۰۸ درصد افت قیمت داشت. سکه تحویل تیر نیز با قیمت ۹۷۱ هزار تومانی کاهش ۰.۱۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با ۹۸۲ هزار تومان معامله شد و ۰.۳۱ درصد افزایش را در این روز به ثبت رساند. 

شایان ذکر است، حجم معاملات آتی سکه در معاملات روز گذشته بورس کالا نیز به ۱۰ هزار و ۷۹۷ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار و ۵۷ میلیارد ریال رسید.

تداوم افزایش بهای اونس در روز جمعه نیز، بهای سکه بهار آزادی در بازار نقدی را طی اولین روز معاملاتی صعودی کرد، به طوری که تمام سکه با قیمت ۹۴۵ هزار تومان معامله شد.

گفتنی است، نیم ‌سکه نیز در بازار نقدی ۴۷۶ هزار تومان و هر ربع سکه ۲۵۷ هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم ۱۷۱ هزار تومان اعلام شد.

به عقیده کارشناسان بازار جهانی طلا سطح حمایتی بهای اونس در کوتاه مدت ۱۱۱۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۰۵ دلار کاهش خواهد یافت که این موضوع در کنار ثبات نرخ تاثیری بر قیمت سکه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها