10.jpg

تحلیلگران برجسته بانک او سی بی سی چین معتقدند طلا برنده اصلی نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان است ولی به نظر می رسد درخشش این فلز گران بها موقتی و زودگذر باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بارناباس گان یکی از تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی تصریح کرد: قیمت طلا بی شک تحت تاثیر نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش روبرو شده است، ولی این مساله به نظر من چندان دوام نخواهد داشت و قیمت طلا بار دیگر با افت روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش برخی دیگر از تحلیل گران این موسسه نیز معتقدند قیمت طلا تا پایان امسال تحت تاثیر عوامل مهمی به خصوص ادامه سیاست های انقباضی پولی فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد و به کمتر از ۹۵۰ دلار خواهد رسید.

از سویی فدرال رزرو آمریکا انتظار دارد که نرخ بهره این کشور در میان مدت با افزایش روبرو شود و این مساله زمینه لازم برای بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را فراهم خواهد کرد و در نهایت با افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا روبرو خواهیم شد. به نظر من فدرال رزرو آمریکا امسال ۳ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

همچنین قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار ، تقاضا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

بهای اونس از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۶ درصدی روبرو شده و به بالاتر از سطح ۱۱۰۰ دلاری رسیده است. وی در ادامه در خصوص روند قیمت جهانی نفت نیز گفت: قیمت نفت در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر وجود مازاد عرضه بازار روند نزولی خود را دنبال خواهد کرد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس پیش بینی تحلیل گران قیمت نفت در شش ماه نخست امسال به کمتر از ۴۰ دلار خواهد رسید، ولی در بلندمدت تحت تاثیر کاهش تولید به خصوص از سوی آمریکا با افزایش نسبی روبرو خواهد شد. تولید نفت آمریکا تا پایان امسال به کمتر از ۸.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که تاثیر به سزایی بر افت بهای طلا خواهد گذاشت

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها