• ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 1790

انتظار می رود پیش رو بودن تعطیلات پایان سال میلادی و افزایش تقاضا برای محصولات نهایی ( end-products )، به بهبود این شرایط کمک کند.

به گزارش آی سی آی اس ( ICIS )، منابع صنعتی اعلام کردند: انتظار می رود به دنبال افزایش تقاضای فصلی برای پلی پروپیلن و پلی اتیلن، قیمت اسپات (تک محموله ای) این محصولات در بازار چین افزایش یابد. اما بهای پلی الفین ها همچنان وابستگی شدیدی به نوسانات قیمت نفت خام نشان می دهد.

اگر چه پیش بینی می شود اجرای تعدادی عملیات تعمیر و نگهداری در ماه اکتبر به کاهش حجم عرضه این محصولات دامن بزند، با این حال قرار گرفتن واحدهای جدید در مدار تولید، احتمالا این کمبود عرضه را جبران خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات موسسه آی سی آی اس، روز دوم مهرماه بهای پلی اتیلن سبک خطی ( LLDPE ) بر مبنای CFR و CMP چین، هزار و ۸۵ تا هزار و ۱۲۰دلار برای هر تن تعیین شد. در همین روز قیمت الیاف نواری پلی پروپیلن ( PP flat yarn ) نیز ۹۷۵ تا ۹۹۰ دلار به ازای هر تن بود.

یکی از فعالان بازار پلیمر می گوید: اگر چه وضعیت تقاضا برای پلی اتیلن در شرایط مطلوبی قرار ندارد؛ با این حال انتظار می رود پیش رو بودن تعطیلات پایان سال میلادی و افزایش تقاضا برای محصولات نهایی ( end-products )، به بهبود این شرایط کمک کند.

از طرفی تعدادی از تاسیسات تولید پلی الفین در چین، مطابق برنامه ریزی ها طی ماه اکتبر تحت عملیات تعمیر و نگهداری یک ماهه قرار خواهند گرفت. از جمله می توان به واحدهای تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن شرکت ملی نفت فلات قاره چین ( CNOOC )، به ترتیب با ظرفیت تولید ۴۹۰ و ۲۶۰ هزار تن در سال، واقع در استان گوانگ دونگ، اشاره کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها