دکتر فطانت با اشاره به لزوم همگرایی در شرایط فعلی، هدف از تدوین نقشه استراتژی را تدوین شاخص‌های کنترلی یکسان و ایجاد زبان مشترک در میان ارکان بازار عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه به منظور نقش‌آفرینی موثر در عرصه اقتصادی کشور باید سنجه‌های مشترک استاندارد بر اساس تعاریف مشترک داشته باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گردهمایی هیات مدیره ادوار فرابورس ایران با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل سابق و فعلی فرابورس ایران و با استقبال اعضای دوره‌های مختلف هیات مدیره این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون برگزار شد.

در این گردهمایی که به بهانه هفتمین سالروز تاسیس فرابورس ایران برگزار شده بود، دکتر محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به فضای اقتصادی کشور تاکید کرد: اقتصاد کشور امروز در مسیری قرار گرفته است که به دنبال آن بازار سرمایه در افق کوتاه مدت و میان مدت رشد ملموس و مناسبی بیش از گذشته خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به توصیف جزئیات نقشه استراتژی این سازمان که اخیراً تدوین شده پرداخت و خاطرنشان کرد: این نقشه استراتژی با هدف ترسیم افق چشم‌انداز بازار سرمایه کشور و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده و مشتاقانه منتظر نظرات کارشناسان و فعالان بازار برای تکمیل آن هستیم تا بتوانیم هدف‌گذاری مناسبی برای آینده داشته باشیم.

فطانت با اشاره به لزوم همگرایی در شرایط فعلی، هدف از تدوین نقشه استراتژی را تدوین شاخص‌های کنترلی یکسان و ایجاد زبان مشترک در میان ارکان بازار عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه به منظور نقش‌آفرینی موثر در عرصه اقتصادی کشور باید سنجه‌های مشترک استاندارد بر اساس تعاریف مشترک داشته باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به ۴ محور نقشه استراتژی سازمان بورس گفت: این نقشه که بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن و در ۴ وجه دستاوردهای کلیدی، مشتری و ذی‌نفعان، فرآیندها و قابلیت‌ها و رشد و یادگیری طراحی شده است دارای ۶۰ هدف استراتژیک در وجوه ۴ گانه است که تمامی اولویت‌های راهبردی ۷ گانه ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی را پشتیبانی می‌کند.

دکتر فطانت در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تمام اعضای هیات مدیره ادوار فرابورس ایران همچنان در یکی از بخش‌های بازار سرمایه به نقش‌آفرینی مشغولند، افزود: تمام اهالی این بازار اعضای یک خانواده محسوب می‌شوند که باید با کمک یکدیگر در راستای اعتلای آن گام برداریم.

فطانت با اشاره به دستاوردهای فرابورس ایران طی هفت سال گذشته، گفت: مهمترین ویژگی فرابورس ایران به‌کارگیری نیروهای جوان، خلاق و نوآور بوده که حضور این افراد نویدبخش آینده‌ای روشن برای بازار سرمایه است؛ چراکه با حضور چنین پتانسیلی می‌توان به رشد، توسعه و بالغ‌تر شدن بازار سرمایه امیدوار بود، البته از تجارب افراد باسابقه که تعداد آنها در بازار سرمایه کم هم نیست باید در کنار این جوانان استفاده کنیم.

وی همچنین توجه به آموزش افراد نخبه در فرابورس ایران را به مدیران این مجموعه تبریک گفت و این مسئله را مرهون تلاش تک تک اعضای هیات مدیره این شرکت عنوان کرد.

منبع: فرابورس ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها