سراتو

تامین مالی شرکت خودروسازی سایپا به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال از بستر بورس کالای ایران که با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد ۵۴۵۱ دستگاه خودروی سراتو از ساعت ۱۱ امروز آغاز شده بود در پی استقبال سرمایه گذاران با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش «کالاخبر»، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد خودرو سراتو شرکت سایپا (سهامی عام) در نمادهای «عساپا۱» و «عساپا۲» با سررسید یکساله به ترتیب هر یک به تعداد ۳میلیون و ۲۷۱ هزار و دو میلیون و ۱۸۰ هزار قرارداد از ساعت ۱۱ امروز از طریق شرکت کارگزاری پارسیان انجام شد که با استقبال سرمایه گذاران کل این اوراق به فروش رفت. به این ترتیب در مجموع ۵ میلیون و ۴۵۱ هزار قرارداد فروخته شد که قیمت هر قرارداد ۹۱۷هزار و ۲۵۱ ریال بود؛ همچنین هر ۱۰۰۰ قرارداد معادل یک دستگاه خودروی سراتو است.

فروش کل اوراق سلف سراتو در نماد (عساپا1)

هدف شرکت خودروسازی سایپا از انتشار این اوراق، تأمین بخشی از سرمایه در گردش جهت افزایش تیراژ خودروهای فعلی و تأمین منابع الزم به منظور توسعه محصولات جدید اعلام شده است.

معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۶ لغایت ۲۳/۱۲/۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت. در ضمن عرضه اوراق به روش گشایش انجام شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی سه درصد بود. همچنین، دوره تحویل فیزیکی پس از زمان سررسید اوراق شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، عدم ارائه درخواست جهت تحویل فیزیکی کالا، ۱۰ روز تقویمی پیش از تاریخ سررسید اوراق به منزله انصراف از تحویل دارایی پایه خواهد بود.

فروش کل اوراق سلف سراتو در نماد (عساپا1)

براساس اطلاعیه عرضه، بازدهی این اوراق در دو حالت قابل تبیین است. در صورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت (۱۱۸.۵ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام نمایند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید، بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. در این میان در صورتی که شرکت سایپا نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت (۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام نماید، بازدهی یکساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

همچنین قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه، قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه ۱۸ درصد سالیانه به صورت روز شمار خواهد بود.

 در پایان این گزارش می افزاید؛ در سال جاری خودروی سراتو یکی از محصولات گروه سایپا در بورس کالای ایران پذیرش شد تا سایپا بتواند پس از عرضه فیزیکی، از طریق انتشار اوراق سلف موازی نیز برای این محصول خود تامین مالی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها