نفت

تولید نفت ۱۴ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه ژانویه بر اساس گزارش منابع ثانویه به ۳۲ میلیون و ۳۰۲ هزار بشکه در روز رسید که نشان‌دهنده پایبندی بیش از ۱۰۰ درصدی اعضای این سازمان به توافق ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذرماه ۹۵) تصمیم گرفتند میزان تولید خود را به سطح ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسانند. این تصمیم از ژانویه ۲۰۱۷ اجرایی شد. در نشست ۱۷۲ این سازمان، وزیران نفت و انرژی اوپک بار دیگر تصمیم گرفتند توافق اوپک تا مارس ۲۰۱۸ و پس از آن در نشست ۱۷۳ هم قرار شد توافق این سازمان تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

کشورهای غیرعضو اوپک که ۱۰ روز پس از نشست ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶، وزیران نفت و انرژی اوپک در وین گردهم آمدند هم با اوپک همراهی کردند و تولید خود را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند. این تعهد غیراوپک همزمان با تمدید توافق کشورهای عضو اوپک ادامه یافت. 

بر اساس گزارش منابع ثانویه، میزان تولید نفت عربستان در ماه ژانویه بیش از ۲۳ هزار بشکه و تولید نفت عراق بیش از ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. عربستان با تولید ۹ میلیون و ۹۹۷ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک و پس از آن عراق و ایران به ترتیب با تولید ۴ میلیون و ۴۳۵ و ۳ میلیون ۸۲۹ هزار بشکه در روز قرار دارند.

منبع:شانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها