صادرات پتروشیمی

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری به ۶۰هزار و ۶۹۷تن رسید.حجم عرضه ها در هفته گذشته ۶۸ هزار و ۷۸۵تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۲۸هزار و ۱۵۹تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به این ترتیب معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته تحت تاثیر افزایش شدید نرخ دلار با رونق خوبی دنبال شد. بدین ترتیب ۲۶ گرید از ۴۸ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در همین حال مانند هفته های گذشته همچنان پلی پروپیلن ها در صدر جذاب ترین محصولات پلیمری قرار گرفتند، به طوری که پلی پروپیلن نساجی ۵۱۰Lجم و کالاهای Z۳۰S و C۳۰S مارون با رقابت خریداری شدند. همچنین پلی پروپیلن شیمیایی X۳۰G مارون که تازه عرضه شده بود با استقبال بازار مواجه شد.از سوی دیگر در این هفته دو گرید PET-۷۸۱ و PET-۷۸۵ نیز با رقابت معامله شدند. این برای اولین بار در دو ماهه اخیر بود که این کالاها با رقابت معامله شدند. گرید PET-۸۴۵ از دیگر گریدهای جذاب این گروه بود که با رقابت خریداری شد.

همچنین پلی پروپیلن شیمیایی MR۲۳۰C مارون با وجود داشتن تقاضای ۹ برابری و ۹۹۰ تنی با ۵ درصد رقابت قیمتی معامله شد که رقابت قیمتی معقولی با توجه به شرایط فعلی است. این کالا بعد از هفته ها غیبت و به میزان اندک عرضه شده بود و در نتیجه این میزان رقابت قیمتی معقول است.

همچنین پلی اتیلن سبک سبک خطی ۲۰۹AA امیرکبیر، PET-۸۲۵ و سنگین اکستروژن Ex۳ امیرکبیر هم با رقابت قیمتی معامله شدند. در ادامه پلی اتیلن سنگین لوله P۱۰۰ مارون، سنگین فیلم ۵۱۱۰ آریاساسول و پلی پروپیلن شیمیایی EP۴۴۰L نیز با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در گروه پی وی سی ها هم با توجه به افزایش قیمت این کالا در بازارهای جهانی، کلیه گریدهای PVC نیز با رقابت قیمتی معامله شدند که در این بین بیشترین رقابت برای کالای S۶۵ بندر امام و با ۲ درصد و سایر پتروشیمی ها با یک درصد رقابت قیمتی به فروش رسیدند و کالای S۵۷ آبادان با وجود تحویل فوری با قیمت پایه معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها