طلا

قیمت طلا در هفته گذشته برای دومین بار متوالی با کاهش روبرو شده و عامل اصلی این مساله تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا هفته گذشته ۱.۶۲ درصد کاهش داشت و به ۱۳۱۶ دلار رسید.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در آغاز مبادلات هفته جاری بار دیگر تحت تاثیر افت ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شده است. بازارهای جهانی منتظر اعلام آمارهای نرخ تورم در آمریکا منطقه یورو هستند.

شاخص ارزش دلار در هفته گذشته بیش از ۱.۴۵ درصد رشد داشته است. این در شرایطی است که شاخص ارزش دلار ۲ هفته قبل به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر رسیده بود.به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

افت شدید شاخص سهام صنعتی داوجونز و اس اند پی ۵۰۰ آمریکا طی روزهای اخیر موجب نگرانی های زیادی شده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز مشکلات و چالش های جدیدی را برای بازارهای بین المللی به وجود آورده است.

به نظر می رسد انتشار امارهای تورم آمریکا بریتانیا و آلمان طی روزهای آینده می تواند مهمترین تاثیر را بر نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای مهم و راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز طی روزهای آینده سخنرانی خواهند داشت. امارهای مربوط به شاخص اعتماد تجاری استرالیا نیز منتشر خواهد شد.ژاپن نیز روز چهارشنبه آمارهای رشد اقتصادی در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ را اعلام می کند. نیوزلند نیز گزارش انتظارات تورمی را منتشر می کند.

منطقه یورو گزارش جدیدی درباره رشد اقتصادی در سه ماه پایانی سال گذشته را اعلام خواهد کرد. آمارهای تورم منطقه یورو نیز طی روزهای آینده اعلام می شود.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها