بازار طلای جهانی امروز (چهارشنبه) در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی مهمی از سوی اروپا و آمریکا است که این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر تغییر مسیر اونس طلا داشته باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا از شروع معاملات در حالی نزدیک به سطح ۱۰۷۴ دلاری تثبیت شد که شب گذشته با کاهش نسبی رو به رو بوده است.

قیمت این فلز گرانبها امروز در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی، تثبیت شده و به سطح ۱۰۷۴ دلار در هر اونس رسیده است، در حالی که شب گذشته این فلز گرانبها در بازارهای جهانی با کاهش ۰/۶ درصدی روبرو شده است تا روند صعودی دو روز گذشته متوقف شود.

بر اساس این گزارش، تقویت ارزش دلار و ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

از طرفی طلا طی روزهای اخیر نتوانسته از کاهش ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت نفت چندان سود ببرد و در محدوده مشخصی در نوسان بوده است. البته ارزش دلار آمریکا روز سه شنبه در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شد که علت اصلی آن انتشار آمارهای ناامید کننده بخش مسکن در آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است.

میزان ساخت و ساز مسکن در آمریکا طی ماه نوامبر به پایین ترین سطح در ۵ سال اخیر رسیده است. آمارهای تازه منتشر شده در خصوص رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال نیز نشان می دهد وضعیت اقتصادی این کشور بهتر از گذشته شده است. افزایش هزینه های مصرفی نیز امیدواری ها نسبت به اوضاع اقتصادی را افزایش داده است.

تثبیت نسبی قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز موجب شده است تا نوسانات قیمت طلا کاهش یابد. با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا با نوسانات شدیدی روبرو شود.

به نظر می رسد اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا در شرایط کنونی همچنان پایین است و علت اصلی آن نیز ادامه روند صعودی ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار بر این باورند که قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از ۱۰۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها