فدرال رزرو

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴ بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در حالی که نظرسنجی سی ام ئی در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می داد که فدرال رزرو امسال تنها ۲ بار نرخ بهره را افزایش می دهد ولی تازه ترین نظرسنجی حاکی است که فدرال رزرو احتمالا ۴ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو در نشست ژانویه بر این مساله تاکید کرده است که سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را طی ماه های آینده دنبال خواهد کرد. از سوی دیگر انتظارات تورمی در اقتصاد امریکا افزایش یافته و پیش بینی می شود فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود.

تحلیلگران بازار کالا بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی علاوه بر زیر نظر داشتن تحولات نرخ بهره آمریکا باید توجه زیادی به نوسانات ارزش دلار نیز داشته باشند. ارزش دلار آمریکا پس از آنکه ۲ هفته پیش به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر رسید، با رشد ۱.۵ درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد ادامه روند صعودی ارزش دلار در روزهای آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی وارد خواهد کرد.البته تحلیلگران موسسه تی دی اس تاکید کردند که افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی موقتی و زودگذر خواهد بود.

بانک گلدمن ساش آمریکا نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سال آینده به بیش از ۱۴۵۰ دلار خواهد رسید. به نظر می رسد عملکرد دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی طی ماه های آینده ناامید کننده خواهد بود.

البته برخی تحلیلگران نیز معتقدند که احتمال افت قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد و سطح حمایتی بعدی برای هر اونس طلا ۱۳۰۱ دلار است و در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی، قیمت طلا تا ۱۲۸۰ دلار کاهش خواهد یافت.به نظر می رسد انتشار امارهای تورم آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی خواهد داشت.

منبع:کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها