بازارهای جهانی

به نظر می رسد انتشار آمارهای تورم آمریکا بریتانیا و آلمان طی روزهای آینده مهمترین تاثیر را بر بازارهای جهان در روزهای آینده خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در حالی که برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که در صورت افزایش فشارهای تورمی، بانک های مرکزی جهان روند افزایش نرخ بهره را تسریع خواهند کرد، این مساله موجب شده است تا بهره اوراق قرضه در بازارهای آمریکا اروپا و آسیا با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش ژاپن نیز قصد دارد آمارهای رشد اقتصادی سه ماه پایانی ۲۰۱۷ را طی روزهای آینده منتشر کند.آمارهای اشتغال استرالیا نیز منتشر خواهد شد و سرمایه گذاران منتظر وضعیت نرخ تورم و رشد دستمزدها در این کشور هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه آمارهای تورم را اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه به ۰.۳ درصد رسیده باشد. این رقم در ماه دسامبر به ۰.۱ درصد رسیده بود.نرخ تورم آمریکا احتمالا نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز به ۱.۷ درصد خواهد رسید. این مساله نشان می دهد که اقتصاد آمریکا هنوز تا دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی فاصله زیادی دارد.افزایش تورم می تواند یک کاتالیزور مهم برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باشد.

فدرال رزرو د ر نشست ژانویه نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته و نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس به ۷۶ درصد رسیده است.

بریتانیا نیز روز سه شنبه قرار است آمارهای تورم در ژانویه را اعلام کند. تحلیلگران پیش بینی می کنند نرخ تورم بریتانیا در ماه ژانویه به ۲.۹ درصد رسیده باشد.بانک مرکزی انگلیس نیز در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

آلمان نیز روز چهارشنبه آمارهای تورم ژانویه را اعلام خواهد کرد. به نظر می رسد نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا در ماه گذشته به ۱.۶ درصد رسیده است.

منطقه یورو طی روزهای آینده دومین ارزیابی خود از رشد اقتصادی در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ را اعلام خواهد کرد.

آمارهای رشد اقتصادی ژاپن نیز قرار است چهارشنبه منتشر شود.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها