طلا

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای دومین بار متوالی با کاهش روبرو شده و این مساله سرمایه گذاران بین المللی را با سردرگمی روبرو کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افت قیمت طلا برای دومین هفته متوالی در شرایطی است که شاخص سهام در بازارهای جهانی به خصوص آمریکا با افت شدیدی روبرو شده است. شاخص صنعتی داوجونز آمریکا در دو روز بیش از ۱۰۰۰ واحد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص داوجونز از جمعه هفته گذشته بیش از ۶ درصد کاهش یافته است. ولی این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا نیز روندی نزولی داشته و در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۳۱۶ دلار رسیده است. در واقع قیمت طلا نسبت به هفته قبل از آن ۲.۷ درصد افت داشته است.

اوگن واینبرگ تحلیلگر ارشد کامرز بانک آلمان در این باره گفت: این مساله غیر عادی نیست که قیمت طلا با افت چشمگیری روبرو شود. در موج نخست اصلاح بازار ما شاهد این هستیم که سرمایه گذاران به دنبال افزایش نقدینگی خود هستند و برای این کار در ابتدا دارایی های سودده مثل طلا را می فروشند. این مساله فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

وی پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر می رسد افت قیمت طلا در کوتاه مدت بهترین فرصت برای سرمایه گذاری مجدد در بازار خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: هرچه بحران در بازار سهام طولانی تر شود، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر کالاهای راهبردی بیشتر خواهد شد. به نظر من خرید طلا در سطح ۱۳۰۰ دلاری بهترین گزینه خواهد بود.

جاسپر لاولر تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری لندن کاپیتال نیز گفت: به نظر من اصلاح شاخص سهام به تنهایی برای افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا کافی نبوده است. افت ۱۰ درصدی شاخص سهام به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی مساله ای عادی و طبیعی است و این مساله نمی تواند موجب رشد فزاینده تقاضا برای طلا شود. هرچه بحران در بازار سهام طولانی تر شود، طلا جذابیت بیشتری خواهد داشت.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها