طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی وال استریت و فعالان و سرمایه گذاران مین استریت بر سر روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،برای دومین هفته متوالی کارشناسان اقتصادی وال استریت پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت. البته ۵۰ درصد کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که قیمت طلا مسیری نزولی خواهد داشت که این رقم نسبت به ۶۵ درصد هفته گذشته با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران مین استریت نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۵۶ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده اند که نسبت به ۶۴ درصد هفته گذشته با کاهش همراه بوده است.

در نظرسنجی این هفته ۲۰ کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که از ۱۰ نفر اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. ۶ نفر معادل ۳۰ درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای دادند و ۴ نفر معادل ۲۰ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۷۳۱ نفر شرکت کردند که ۴۰۸ نفر اعلام کردند قیمت طلا با افزایش همراه می شود، ۲۱۹ نفر معادل ۳۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۰۴ نفر معادل ۱۴ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نمی کند.هفته گذشته ۶۵ درصد کارشناسان اقتصادی اعلام کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. ۶۴ درصد سرمایه گذاران نیز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۱.۶ درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تا ۱۳۰۰ دلار کاهش خواهد یافت چرا که روند اصلاح ارزش دلار پایان یافته است و بازار سهام و ارزهای دیجیتال نیز رو به ثبات پیش می رود.

پیش بینی می شود با بازگشت ثبات نسبی به بازار سهام، تقاضا برای طلا با کاهش روبرو شود و این مساله قیمت این فلز گرانبها را در مسیر نزولی قرار دهد.

گروهی از کارشناسان بازار نیز معتقدند که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۲۹۶ دلار خواهد بود.برخی تحلیلگران تصور می کنند که هرگونه کاهش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده بهترین فرصت بر ای خرید خواهد بود.

منبع:کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها