معاملات پلیمرها

طی هفته گذشته در برابر عرضه ۷۲هزار و ۹۲۹ تن انواع مواد پلیمری که در بورس کالای ایران عرضه، صف تقاضای ۱۲۴هزار تنی شکل گرفت که در نهایت حجم معاملات به ۶۰هزار و ۳۵۸ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،گروه محصولات پلیمری طی سومین هفته بهمن ماه شرایط بهتری را به نسبت هفته های قبل در تالار پتروشیمی بورس کالا تجربه کرد.

در هفته ای که گذشت گریدهایی همچون پلی پروپیلن نساجی، سنگین فیلم و تزریقی کاهش عرضه داشتند. در مقابل کالای PVC، PET بطری و سبک فیلم افزایش عرضه را تجربه کردند.

در همین حال حجم معاملات با افزایش روبه رو شد؛ با توجه به عدم تغییر نرخ های پایه در هفته جاری و همچنین باقی ماندن دلار در سطوح بالا و رشد اخیر قیمت ها در بازارهای آسیایی، حجم معاملات افزایش یافت. 

 به این ترتیب در کل بیش از ۷۳ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد و ۳۲ گرید از ۷۶ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

همچنین صدر جدول جذابترین محصولات پلیمری همچنان متعلق به پلی پروپیلن ها اختصاص داشت. به طوری که پلی پروپیلن های ZB۳۳۲C نویدزرشیمی، پلی پروپیلن های نساجی با MFR:۳,۵-۶ شامل ۵۵۰J نوید، ۱۱۰۲XK&XL رجال، ۵۱۰L نویدزرشیمی و ۰۶۰ پلی نار با رقابت مورد معامله قرار گرفتند. 

در ادامه کالاهای پلی پروپیلن شیمیایی R۴۰ شازند و EP۴۴۰G جم از دیگر گریدهایی بودند که با رقابت مورد معامله قرار گرفتند. البته کالاهای دیگری همچون PET۷۸۱ و ۷۸۵ و همچنین پلی پروپیلن شیمایی EP۴۴۰L جم و سنگین اکستروژن ۶۳۶۶M ایلام نیز با رقابت خریداری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها